Společnost Epson uspořádala předvánoční tiskovou konferenci, na níž prezentovala nedávné přírůstky do portfolia a pochlubila se lokálními výsledky na českém trhu. Rostoucí čísla ukazují, že se Epsonu vyplácí soustředění na úsporné tankové systémy.
Sales manager společnosti Marcel Divín zahájil prezentaci reklamním videem s automobilovým závodníkem Lewisem Hamiltonem, jež mělo ukázat „seriózní“ Epson z troch jiné stránky.
Po spotu, v němž nebohý Hamilton vlaje ve větrném tunelu a je opakovaně zlit hektolitry inkoustu v barvám CMY (K chyběla) představil Divín výsledky společnosti na českém trhu, jak je vidí analytici z IDC.
Ukazuje se, že Epson je momentálně trojkou za Canonem a HP, ovšem na rozdíl od konkurence se mu daří růst. Tržní podíl společnosti za první tři kvartály roku 2016 činil 16,3 %, zatímco ve stejném období roku 2015 to bylo 11,2 %.
Ve spotřebitelském segmentu pak podíl společnosti vyrostl za stejná období z 9,7 % v roce 2015 na 13,3 % v roce 2016. V kontextu klesajícího trhu tak Epson rostl o 5,3 % obecně a o 3,6 % v oblasti spotřebitelských zařízení.
Za tento úspěch firma podle Divína vděčí tomu, že vsadila na vysokokapacitní inkoustové nádrže. Tento systém sice poprvé uvedla již před pěti lety, ale podle Dívína se i po takové době stále jedná o „revoluci“ kterou postupně začíná napodobovat konkurence.
Nabídka konkurentů, která zahrnuje vždy jen několik modelů, se však podle Divína nemůže měřit s velkým portfoliem Epsonu, kde nenajdeme jediný model, který by nedisponoval velkou inkoustovou nádrží. Tento koncept podle Divína vede k až 90% úspoře nákladů na tisk ve srovnání s běžnými tiskárnami.
Pro příští rok má pak Epson podle Divína nachystanou další revoluci, konkrétní detaily se však dozvíme až později.
Zdroj: ChannelWorld