Karel Grábl, Sales Manager and Country Coordinator českého Epsonu a Tomáš Hudec, Regional Sales and Marketing Manager Eastern Europe, na úvod tiskové konference představili strukturu a výsledky společnosti Seiko Epson Group.
Skupina dosáhla v loňském roce obratu přes 8 miliard euro, přičemž periferie tvořili na obratu 68,5 %. Podle uvedených informací je Epson v Evropě z hlediska kusů jedničkou v prodeji projektorů, velkoformátových tiskáren a jehličkových tiskáren. Celkový podíl výrobce na evropském trhu tiskáren a multifunkcí je 27 %, uvedli zástupci společnosti.
Barevný světelný výstup u všech projektorů
Roman Vejražka, Visual Instruments Account Manager společnosti Epson, upozornil, že 3LCD technologie používaná v projektorech Epsonu letos slaví dvacáté výročí. Její výhody spočívají zejména ve využití tříčipového optického systému. Projektory založené na 3LCD tak dokážou promítat jasnější a realističtější barvy než srovnatelné modely s technologií DLP.
Epson 3LCD technologii dodává i ostatním výrobcům projektorů jako Hitachi, Sony nebo Sanyo. Tato technologie zároveň v současnosti tvoří 51 % celosvětového trhu (podle údajů Pacific Media Associates za rok 2008). Tržní podíl Epsonu v kusech na celosvětovém prodeji projektorů v kategorii pod 5 000 dosáhl v loňském roce 20,6 % (Futuresource Consulting).
Epson se dlouhodobě snaží propagovat výhody 3LCD oproti ostatním technologiím. V letošním roce ve svém úsilí dosáhl dílčího úspěchu, když americký Národní certifikační úřad přijal „Barevný světelný výstup" jako uznávanou metodu měření kvality projektoru. Barevný světelný výstup má v případě využití 3LCD technologie stejnou hodnotu jako standardně uváděná svítivost, pokud by však tato hodnota byla uváděna i na projektorech s technologií DLP, byla by v jejich případě menší.
Epson se proto rozhodl společně s dalšími výrobci, kteří 3LCD využívají, uvádět „Barevný světelný výstup" v lumenech u všech svých projektorů. Prodejcům tím chce nabídnout další argument pro zákazníka, který se rozhoduje mezi modely s technologií 3LCD a ostatními (často levnějšími) produkty. Výrobce zároveň usiluje o přijetí „Barevného světelného výstupu" jako ISO standardu pro projektory.
S dalšími informacemi o technologii se můžete seznámit na www.3LCD.com.
Zelená jako prodejní argument
Na začátku června představilo vrcholové vedení Epsonu program „Environmentální vize pro příští generace". V rámci programu si výrobce uložil několik cílů, které chce splnit do roku 2050. Patří mezi ně například závazek snížení emisí CO2 o 90 % během celého životního cyklu produktů nebo zahrnutí všech produktů do opětovného využití zdrojů a recyklace.
V této oblasti věnujte pozornost „Programu sběru a recyklace tonerových a inkoustových kazet". Výrobce dodává box pro bezplatné vrácení prázdných inkoustových a tonerových kazet. Odeslání boxu s použitými kazetami může váš zákazník provést prostřednictvím webové aplikace, kterou spolu s dalšími informacemi o programu najdete tady.
Epson aktuálně připravil jako motivaci pro prodejce a jejich zákazníky akci „Uvažujme zeleně". Jestliže si vyberete speciálně balenou vratnou tonerovou kazetu pro řadu tiskáren Epson Aculaser M2000 a Epson Aculaser M4000, mohou vaši zákazníci získat každou náhradní kazetu za cenu o 20 % nižší oproti standardu.
Výrobce se snaží svou odpovědný přístup k životnímu prostředí komunikovat také směrem k zákazníkům. Můžete je proto při prodeji upozornit na logo „Better Products for a Better Future", které nyní Epson dává na všechny své produkty.