Společnosti Electro World a Dodo spustily novou službu expresního doručování elektrických spotřebičů ještě v den objednání („same-day“). Dle svých slov jsou první hráči na českém trhu, kteří přinášejí možnost takto rychlého doručení i u segmentu velkého elektra.
Součástí služby je navíc i vynesení spotřebiče do patra, jeho základní zapojení a odvoz starého přístroje. Služba je v první fázi dostupná pro zákazníky v Praze, v následujících měsících pak bude postupně rozšiřována také do dalších měst.
„S naší službou Same-day doručení chceme zákazníky tohoto stresu zbavit a dát jim možnost objednat si nový spotřebič rychle, na přesný čas, který jim vyhovuje, a navíc se zapojením a odvezením starého,“ komentuje Michal Navrátil, obchodní ředitel Electro World.
„Velkým benefitem této služby je také možnost doručení objednávky i o víkendu. Naše služby spojené s online nákupem ostatně vylepšujeme kontinuálně a není náhodou, že objednávky z našeho e-shopu každoročně rostou,“ dodává.
Zákazníci zvyšují nároky
Electro World novou službu přináší v reakci na podněty ze strany zákazníků i s ohledem na celospolečenský spotřebitelský trend, který ukazuje, že na rychlosti záleží. Dle studie zpracované pro Dodo agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů.
Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili.
„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží,“ říká Peter Menky, chief commercial officer společnosti Dodo.
Zavádění trendů do nových oblastí
Spuštění a postupné zavádění služby doručování s většími vozy a dvěma kurýry na vykládku („Two-men delivery“) je pro Dodo cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké.
Služba Two-men delivery je zaměřena na rozvoz nadměrného zboží v čele s velkým elektrem, nábytkem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy rozměrného zboží. Cílem Dodo je učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání a v konkrétním časovém slotu napříč segmenty.
Zdroj: Electro World, Dodo