zbývá zhruba měsíc do konce nejpodivnějšího roku v moderní historii, který přepsal veškerá zažitá pravidla. Nic není normální, všechno je jinak, a přestože jsme už nejspíš blízko uvedení účinné vakcíny, odkaz koronaviru už tu s námi zůstane navždy. Obrovské změny, které pandemie zčásti způsobila a zčásti urychlila, nás posouvají do neznáma a objem nezodpovězených otázek narůstá. Příští rok už snad nebude tak šílený, ale bezesporu bude zajímavý.
Tohle je naše poslední vydání v tomto podivném roce, takže už snad mohu prohlásit, že jej ChannelWorld přežil v relativním zdraví a za cenu jednoho sloučeného čísla, což je vzhledem ke všem okolnostem zanedbatelná oběť. Podle toho, co slýchám od vendorů a distributorů, se drtivá většina z vás rovněž dokázala přizpůsobit a poradit si v náročných chvílích během první vlny, která se bohužel ukázala být tréninkem na vlnu druhou. Doufám, že vytrváte i nyní.
Veškeré letošní dění určovalo po celý rok témata, na která jsme se zaměřovali. V běžném roce bychom v průběhu jednotlivých čísel zavítali do všech možných zákoutí trhu a podívali se, co je nového, letos mám pocit, že jsme snad kromě prvního čísla neřešili nic jiného než koronavirus a jeho dopady. Nejinak tomu bylo i v tomto vydání, které je z velké části věnováno cloudu, službám a novým obchodním modelům, jež se vlivem pandemie dostávají do popředí.
Doufám, že se mýlím, ale celkový obrázek, který vyvstává z našich závěrů, je poněkud chmurný. Pozice resellerů se zdá být ohrožována z mnoha stran, ať jde o velký e-tail, který si brousí zuby na B2B, či cloudové vendory, již dávají poměrně jasně najevo, kterým směrem se mají partneři vydat, a co se stane, když to neudělají. Indicií o tom, že se letos začal lámat chleba, je přehršel. Na druhou stranu, jak pravil Zbyszek Lugsch u Kulatého stolu, kdyby to bylo snadné, dělal by to každý. Držte se!
Milí čtenáři, v rámci možností klidné Vánoce a vše nejlepší do nového roku vám přeje
Matěj Čuchna,
šéfredaktor
Jak získat ChannelWorld?
Zaujalo vás nové dvojčíslo? Navštivte naši on-line trafiku a po vybrání titulu ChannelWorld si pohodlně zakupte libovolné číslo přímo od svého stolu. Časopis je také k dispozici v elektronické verzi zde.
Nejste ještě registrování na webu ChannelWorldu? Registrace vám umožní přístup k obsahu a službám pro resellery, mezi které patří pravidelný informační newsletter Channel News, nebo přístup do vyhledávače distributorů.
Podělte se s námi také o vaše náměty a tipy. Zajímá nás, co byste si chtěli přečíst a jaký máte na ChannelWorld názor. Pište na channelworld@iinfo.cz.
Zdroj: ChannelWorld