Vážení čtenáři,
je téměř k neuvěření, že v březnu uplynuly již čtyři roky od chvíle, kdy se svět na moment zastavil. Kulturní život a pravidelní pracovní akce byly na nějakou dobu odsunuté do virtuálního prostoru a ze sluchátek s mikrofonem se stala nezbytná výbava každého kancelářského člověka. Jsem ovšem ráda, že tradice osobních setkávání se obnovila v takřka plné míře a můžeme opět těžit z kouzla osobního kontaktu.
Během pandemických lockdownů řada z nás vstoupila na osobní transformační cestu – třeba já se v karanténě naučila vyšívat křížkovým stehem. Transformací v několikanásobně větším rozsahu prošla i technologická skupina eD invest group, jíž se podařilo vybudovat distribučně-inovačně-marketingový kolos. O ambicích vytvářet nové projekty a šikovně integrovat know-how v rámci skupiny v rozhovoru hovořil Hynek Tyl.
Odborně i tematicky nabitá diskuze u kulatého stolu odhalila, že zatímco globální kyberbezpečnostní podniky již uvažují o zcela novém pohledu na kybernetickou ochranu, erudice koncových zákazníků těchto úrovní zatím ani zdaleka nedosahuje. Pro úspěšný boj proti kyberzločinu je proto nutná neustálá edukace a budování důvěry napříč jednotlivými složkami.
Na závěr jsme se z vícero úhlů zaměřili na umělou inteligenci. Ukazuje se totiž, že ne každý je této nové technologii nakloněný stejně – některé demografické skupiny se dokonce obávají, že je připraví o práci. Šéfové IT oddělení si nicméně uvědomují, že nasazování GenAI není otázka jestli, ale kdy, a je tedy na generálních ředitelích, aby v podnicích vytvořili takové prostředí, kde AI a lidé budou fungovat v co nejefektivnější symbióze.
Milí čtenáři, pohodový začátek jara vám přeje
Zuzana Peroutková Bičíková, šéfredaktorka
Jak získat ChannelWorld?
Zaujalo vás nové číslo? Navštivte naši on-line trafiku a po vybrání titulu ChannelWorld si pohodlně zakupte libovolné číslo přímo od svého stolu. Časopis je také k dispozici v elektronické verzi zde.
Nejste ještě registrování na webu ChannelWorldu? Registrace vám umožní přístup k obsahu a službám pro resellery, mezi které patří pravidelný informační newsletter Channel News, nebo přístup do vyhledávače distributorů.
Podělte se s námi také o vaše náměty a tipy. Zajímá nás, co byste si chtěli přečíst a jaký máte na ChannelWorld názor. Pište na channelworld@iinfo.cz.