E-tail zavaluje zákazníky obchodními sděleními (Acomware)

13. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Z testování předních českých e-shopů vyplývá, že peníze za vrácené zboží vrací e-tail rychle. Posílá však obrovské množství obchodních sdělení, a to často i přes nesouhlas se zasíláním.

Studie konzultační společnosti Acomware se zaměřila na tzv. transakční e-maily, které zasílá prodejce zákazníkovi po uskutečnění objednávky. V ČR je takových e-mailů, které informují zákazníka o podrobnostech jeho nákupu, podle Acomwaru rozesláno mezi 20 až 30 miliony ročně.

Mezi 22 testovaných e-shopů nechyběly obchody jako Alfa.cz, Alza.cz, CZC.cz, Datart.cz, LevneElektro.cz, Datart.cz, Kasa.cz, Mall.cz, Okay.cz či Megapixel.cz

Podle Acomwaru ve zkušebních případech doručili zboží všichni prodejci v jimi garantované lhůtě. Zákazníka také dostatečným způsobem informovali o průběhu jeho objednávky.

Nedostatky v komunikaci jsou spíše kosmetické. Emaily českých e-shopů nejsou příliš vhodné pro zobrazení na mobilu. Některé obchody také nepoděkují za nákup nebo jejich emaily obsahují chybné údaje jako například jiný způsob úhrady za zboží,“ uvedl v oznámení médií Jan Penkala, CEO Acomware.

Marný nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení

Testování ukázalo, že při vrácení zboží všichni prodejci zaslali peníze zpět v zákonné lhůtě 30 dnů. Průměr v rámci studie činil 9,2 dne od okamžiku vrácení zboží obchodníkovi.

Horší je to však podle Acomwaru s komunikací ohledně vrácení zboží – 9 z 22 obchodů neposlalo žádné oznámení. Pouze Datart.cz se telefonicky zajímal o důvod vrácení produktu.

V rámci studie nebyl poskytnut přímý souhlas se zasíláním obchodních sdělení, ten se však rozhodlo respektovat pouhých 6 obchodů.

Zbylých 16 prodejců využívá své právo obchodní sdělení zaslat na základě objednávky. To je v pořádku. Horší je množství e-mailů, kterých dorazilo do naší schránky za 135 dní celkem 844. To dělá průměr 6,2 denně. Od některých e-shopů to byly i 3 e-maily denně,“ uvedl Jan Penkala.

Cílení se moc nenosí

Acomware uvádí, že ačkoliv nebyly e-maily otevřeny, žádný z e-shopů v kadenci zasílání v čase nepolevil. Přestože má testovaný e-tail o zákazníkovi řadu informací – např. PSČ – nepoužil je pro bližší cílení nabídek. Několikrát došlo i k nevhodnému oslovení, píše Acomware ve své zprávě.

Naprostá většina e-mailů pak obsahovala nabídku produktů a služeb. Minimum (Megapixel.cz nebo Datart.cz) poslalo obsahové newslettery s přidanou hodnotou znalostí.

bitcoin_skoleni

Celou studii transakčních e-mailů naleznete na webu společnosti Acomware.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC