E-tail zavaluje zákazníky obchodními sděleními (Acomware)

13. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Z testování předních českých e-shopů vyplývá, že peníze za vrácené zboží vrací e-tail rychle. Posílá však obrovské množství obchodních sdělení, a to často i přes nesouhlas se zasíláním.

Studie konzultační společnosti Acomware se zaměřila na tzv. transakční e-maily, které zasílá prodejce zákazníkovi po uskutečnění objednávky. V ČR je takových e-mailů, které informují zákazníka o podrobnostech jeho nákupu, podle Acomwaru rozesláno mezi 20 až 30 miliony ročně.

Mezi 22 testovaných e-shopů nechyběly obchody jako Alfa.cz, Alza.cz, CZC.cz, Datart.cz, LevneElektro.cz, Datart.cz, Kasa.cz, Mall.cz, Okay.cz či Megapixel.cz

Podle Acomwaru ve zkušebních případech doručili zboží všichni prodejci v jimi garantované lhůtě. Zákazníka také dostatečným způsobem informovali o průběhu jeho objednávky.

Nedostatky v komunikaci jsou spíše kosmetické. Emaily českých e-shopů nejsou příliš vhodné pro zobrazení na mobilu. Některé obchody také nepoděkují za nákup nebo jejich emaily obsahují chybné údaje jako například jiný způsob úhrady za zboží,“ uvedl v oznámení médií Jan Penkala, CEO Acomware.

Marný nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení

Testování ukázalo, že při vrácení zboží všichni prodejci zaslali peníze zpět v zákonné lhůtě 30 dnů. Průměr v rámci studie činil 9,2 dne od okamžiku vrácení zboží obchodníkovi.

Horší je to však podle Acomwaru s komunikací ohledně vrácení zboží – 9 z 22 obchodů neposlalo žádné oznámení. Pouze Datart.cz se telefonicky zajímal o důvod vrácení produktu.

V rámci studie nebyl poskytnut přímý souhlas se zasíláním obchodních sdělení, ten se však rozhodlo respektovat pouhých 6 obchodů.

Zbylých 16 prodejců využívá své právo obchodní sdělení zaslat na základě objednávky. To je v pořádku. Horší je množství e-mailů, kterých dorazilo do naší schránky za 135 dní celkem 844. To dělá průměr 6,2 denně. Od některých e-shopů to byly i 3 e-maily denně,“ uvedl Jan Penkala.

Cílení se moc nenosí

Acomware uvádí, že ačkoliv nebyly e-maily otevřeny, žádný z e-shopů v kadenci zasílání v čase nepolevil. Přestože má testovaný e-tail o zákazníkovi řadu informací – např. PSČ – nepoužil je pro bližší cílení nabídek. Několikrát došlo i k nevhodnému oslovení, píše Acomware ve své zprávě.

Naprostá většina e-mailů pak obsahovala nabídku produktů a služeb. Minimum (Megapixel.cz nebo Datart.cz) poslalo obsahové newslettery s přidanou hodnotou znalostí.

bitcoin_skoleni

Celou studii transakčních e-mailů naleznete na webu společnosti Acomware.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
Check Point: Počet kyberútoků dosáhl historického maxima, vzrostl o 75 %
Obrazem: Hříšný byznys s AT Computers
Obrazem: Hříšný byznys s AT Computers
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %