Podle zprávy Asociace pro elektronickou komerci (APEK) překonala česká e-commerce o letočních Vánocích předchozí výsledky. Rekordní prodeje dárků po internetu přesáhly v celkovém souhrnu 31,5 miliardy korun, což znamená meziroční růst o více než 20 %.
„Druhý rok v řadě dosáhla česká e-commerce růstu o více než 20 %. To je skvělý výsledek, který jen potvrzuje úspěšnost a kvalitu našich internetových obchodů. Předvánoční období bylo vyvrcholením povedeného roku 2016,“ shrnul výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Český internetový prodej dosáhl dalšího růstu v rámci celé české ekonomiky. Při očekávaných celoročních obratech ve výši 97 miliard korun se e-shopy postarají o 9,2 % obratu celého českého maloobchodu. Oproti roku 2015 by šlo o nárůst podílu o jeden procentní bod.
Výsledky rostly už v listopadu, špička přišla v prosinci
Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí 2 000 – 5 000 korun. Na úspěšné vánoční období, podle APEK prakticky ihned navážou povánoční výprodeje.
Na pozitivním výsledku se podle Vetyšky podepsalo také to, že Štědrý den vyšel na sobotu. Zákazníci tak měli větší časový prostor pro nakupování dárků a například během posledního adventního víkendu dosáhly e-shopy dvojnásobných obratů oproti roku 2015.
„Velmi úspěšný z hlediska prodeje byl už listopad. V jeho průběhu došlo také k razantnímu nárůstu. Vrcholu vánočních prodejů dosáhla česká e-commerce v týdnu od 12. prosince, během kterého se hodnoty e-obratů v jednotlivých dnech pohybovaly ve výši přesahující 800 milionů korun,“ dodal Vetyška.
Zdroj: APEK