Průzkum společnosti IDC pro dodavatele IT služeb DXC Technology odhalil, že 70 % zákazníků i nadále raději nakupuje spotřební zboží v kamenných prodejnách, tedy tam, kde si ho mohou vyzkoušet a poradit se s personálem.
Pro respondenty je kamenný obchod první volbou buď přímo, nebo poté, co se se zbožím nejprve seznámí na internetu. To dle DXC Technology vyvrací všeobecně rozšíření o tom, že si lidé chodí do prodejny zboží jen vyzkoušet a následně jej koupí na internetu.
Průzkum totiž ukázal, že více než třetina zákazníků přijde do prodejny až poté, co si o zboží vyhledají podrobné informace na internetu. Další zhruba stejně velká skupina lidí podle DXC Technology míří do kamenných obchodů rovnou.
Celkem 94 % spotřebitelů navíc tvrdí, že je pro ně pomoc obchodníka při nákupu důležitá, protože se díky ní ujistí, že kupují ten správný produkt. DXC Technology proto zdůrazňuje, že kamenným obchodům v nejbližší době zánik rozhodně nehrozí.
Co nejrychlejší doručení? Jen plýtvání energií a penězi
Průzkum DXC Technology rovněž odhalil, že pokud e-shop nechce cílit na konkrétní specifické skupiny zákazníků, nemusí nutně vydávat příliš mnoho energie a peněz na to, aby stíhal doručovat zboží do druhého dne.
Tato služba totiž podle zákazníků nemá zásadní vliv na to kde nakonec nakoupí. Podle průzkumu tvoří doručení zboží do druhého dne obecně jen 9 % všech nákupů. Více ji ovšem využívají zástupci generace Z a mileniálové, a to v 13 %, resp. 24 % všech nákupů.
Z průzkumu dále vyplynulo, že až 70 % respondentů je pevně přesvědčeno o tom, že si vybrali správné zboží, pokud obchod nabízí možnost bezplatného a bezproblémového vrácení zboží.
Při rozhodování o nákupu se podle DXC Technology většina spotřebitelů spoléhá na hodnocení jiných zákazníků či recenze (66 %) a na informace o technických specifikacích produktu (55 %).
Zdroj: DXC Technology