Časopis dTest se opět zabýval přístupem e-shopů ke spotřebitelům resp. dodržování zákona na ochranu spotřebitele.
Jím zjištěné nedostatky lze brát jako správné příklady toho, co nedělat, pokud jako provozovatel internetového obchodu nestojíte o problémy se zákonem, nežádoucí publicitu a v neposlední řadě o nespokojené zákazníky.
Jako jeden z hříchů některých e-shopů dTest uvádí manipulování s cenou tak, aby na první pohled vypadala co nejnižší a byla tedy co nejlákavější. Toho lze dosáhnout nepřičtením daně z přidané hodnoty, recyklačního poplatku či autorského poplatku.
Podle právníků dTestu takové jednání nemusí být nutně vždy nezákonné, ale minimálně ho lze považovat za nekorektní.
Některé e-shopy si prý také počínají špatně při uzavírání kupní smlouvy. Za okamžik jejího uzavření totiž berou potvrzení objednávky, ovšem podle názoru právníků časopisu dTest by okamžikem uzavřením kupní smlouvy mělo být až doručení zboží zákazníkovi.
E-shopy by též podle dTestu neměly spoléhat na to, že si vyhradí možnost jednostranné změny ceny či zrušení kupní smlouvy. Jeho právníci tvrdí, že i přesto může zákazník na smlouvě trvat za původně ujednaných podmínek. Za výjimku lze považovat například zcela zjevný omyl, který se promítl do smlouvy. Například chybně uvedená cena nižší i o několik řádů.
Zdroj: dTest