Společnost DPD oznámila, že v roce 2023 přepravila bezmála 46 milionů balíků (vnitrostátní přeprava a mezinárodní zásilky). Mezinárodní zásilky pak tvořily více než 10 milionů balíků.
Češi, kteří nakupují na zahraničních e-shopech, si pak podle přepravce velmi oblíbili ty polské, kde činil meziroční nárůst 45 %. Největší meziroční změnu pak zaznamenala přeprava do samoobslužných boxů a výdejních míst, do kterých bylo doručeno o 130 % více balíků.
Podle průzkumu E-shopper barometer využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. V roce 2024 chce DPD na tento trend doručování mimo domov navázat a nabídnout českým zákazníkům až 8000 výdejních míst a boxů po celé republice.
„Zájem o využívání výdejních míst a boxů neopadá, ale právě naopak. Náš region je v počtu boxů evropským lídrem a my v tomto trendu budeme pokračovat i nadále, abychom uspokojili poptávku zákazníků mít výdejní místa Pickup a DPD Pickup Boxy co nejblíže od místa bydliště,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
Zákaznická linka DPD podle dat přepravní společnosti odbavila loni přes 388 tisíc hovorů a téměř 664 tisíc e-mailových dotazů. S chatbotem proběhlo přes 157 000 konverzací a lidé ho nejčastěji využívali ke sledování zásilky.
Zdroj: DPD