Společnost DPD uvádí, že Češi letos opět nakupují on-line ve velkém. Ve srovnání s prosincem roku 2014 a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu DPD odhaduje, že se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %.
Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jedná se převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.
Ačkoliv v průběhu roku DPD obvykle převáží 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.
DPD doporučuje tento rok objednávat přepravu tak, aby odesilatel mohl předat zásilku přepravní společnosti do pátku 18. 12. Ve velkých městech jsou v období Vánoc oblíbené osobní odběry, například prostřednictvím vlastní sítě výdejních míst, mimo město pak lidé spíše spoléhají na doručení domů, uvídí dopravce.
Zdroj: DPD