Společnost DPD zveřejnila výstup ze svých interních statistik za druhé pololetí roku 2016, ze kterých vyplývá rostoucí obliba dodávání zboží na dobírku. V období od srpna do prosince loňského roku činil počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80 000 měsíčně více než za totéž období roku 2015.
Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2 130 000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1 730 000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili při doručení o 42 000 zásilek více než v prosinci roku 2015.
Dopravce nemá z této situace příliš velkou radost. Generální ředitel společnosti Miloš Malaník si mírně posteskl nad tím, že dobírka má v ČR stále silný základ navzdory snahám DPD přinášet do své branže inovace a informovat zákazníky o jednodušších metodách doručování a plateb.
„V západních zemích dobírku například téměř vůbec neznají a nákup bývá zaplacen bezhotovostně předem. Rádi bychom, aby i Češi vzali za své, že existují daleko komfortnější metody, které navíc uspoří jejich čas při předání zásilky kurýrem,” uvedl.
Zdroj: DPD