Logisticko-technologická společnost Dodo oznámila, že v roce 2022 doručila více než 5,8 milionu objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši 1,3 miliardy korun. Pro Dodo v minulém roce jezdilo 2 300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích,
V minulém roce firma dokončila také rebranding a po úplném zrušení služeb osobního asistenta se již plně soustředí na B2B byznys. Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat,“ uvedl CEO Dodo Group Michal Menšík.
„Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji,“ dodal.
Obrat vyrostl o dvě pětiny
V roce 2022 se společnosti Dodo podařilo překonat čísla z minulého roku, Společnost v loňském roce i navzdory nejisté ekonomické situaci zaznamenala meziroční nárůst objednávek o 49 % na nynějších 5,8 milionu.
Obrat ve výši 1,3 miliardy korun pak znamená meziroční růst o 39 %. V nejrušnější den Dodo rozvezlo napříč trhy celkem 25 497 objednávek.
Dodo v loňském roce působilo v 76 městech na sedmi evropských trzích, přičemž ke konci roku 2022 firma operovala v 13 různých segmentech trhu od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva.
„Chtěli bychom dlouhodobě být jedním ze tří největších hráčů na poli last-mile delivery v Evropě, pokračovat v budování zdravého a odolného byznysu a zároveň nastavovat nové tržní standardy v doručování napříč všemi segmenty – ať už jde o doručování v den objednání nebo v přesném časovém slotu dle preference zákazníka,“ shrnul plány Menšík.
Zdroj: Dodo