Společnost Dodo oznámila, že v loňském roce doručila více než 6 milionů objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši 1,53 miliardy korun. To představuje meziroční zlepšení o 20 %, přičemž hrubá marže oproti roku 2022 vyrostla o 39 %.
V nejrušnější den Dodo napřič trhy rozvezlo celkem 29 075 objednávek, denní roční průměr se pak pohyboval kolem 16 400. Meziročně vzrostl také počet měst, ve kterých Dodo na šesti evropských trzích působí, a to ze 76 na 88.
„Ačkoliv se segment e-commerce potýkal i v loňském roce s celkovým poklesem, podařilo se nám dosáhnout signifikantního růstu a dále pokračovat v expanzi na velké západní trhy. Úspěšně jsme se etablovali na německém a rakouském trhu a vybudovali silný management tým pro celý DACH region,“ komentuje CEO Dodo Michal Menšík.
„Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napřič trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den, a chceme dále růst na trzích, kde již působíme,“ dodal.
Technologie a umělá inteligence
S pokračujícím růstem a rozšiřováním do nových segmentů se Dodo dle svých slov stále více soustředí na technologické inovace v oblasti automatizace, umělé inteligence a analýzy dat.
Společnost v loňském roce představila hned několik technologických novinek, jež mají za cíl zvyšovat efektivitu a snižovat náklady za dopravu, a to s ohledem na životní prostředí a komplikovanou dopravní situaci ve městě.
„Jednou z loňských novinek je pokročilý AI prediktor, který dokáže s pomocí umělé inteligence předpovědět objednávky na dva týdny dopředu s přesností na konkrétní hodiny,“ popisuje provozní ředitel Dodo Group Martin Marek s tím, že ambicí společnosti je být technologickými lídry odvětví a nastolovat trendy napříč e-commerce.
Zdroj: Dodo