Celkem 26 specializovaných prodejen Electroworldu v ČR a SR přejde pod slovenský řetězec Nay. Po akvizici bude mít Nay 57 prodejní na česko-slovenském území.
Akvizice, jejíž výše nebyla oznámena, podléhá odsouhlasení antimonopolními úřady. Dokončení akvizice by podle oznámení skupiny Dixons Retail mělo nastat v létě 2014.
Dixons očekává, že obdrží „malé odložené hotovostní protiplnění během tří let“.
Značka nezanikne
Nay přebírá provoz Electroworldu se všmi závazky a zaměstnaci. Značka by však zatím měla být zachovaná.
„Nay plánuje zachovať pražskú centrálu na podporu svojich aktivít v Čechách a plánuje na tomto trhu zachovať aj značku Electro World,“ uvedla společnost v oznámení.
Electroworld letos do dubna 2014 dosáhl v ČR a SR ztráty před zdaněním ve výši 5,6 milionu liber (zhruba 188 milionů korun) při obratu 129 milionů liber (zhruba 4,3 miliardy korun).
Akvizice tentokrát již oficiálně
Zvěsti o prodeji Electroworldu slovenskému Nay se objevovali v posledních letech několikrát. Jednání se údajně vedla v letech 2008 a 2009. V roce 2011 se pak objevila spekulace, že Nay do ČR vstoupí skrze akvizici Mironetu. Ani k jedné transakci však nedošlo.
Nyní závazná jednání potvrdila skupina Dixons, které Electroworld patří. Nay očekává, že akvizicí letos zdvojnásobí obrat.
„Jde o velký krok směrem k našemu cíli dosáhnout ve střední Evropě tržeb vy výši 300 milionů eur a pevně věříme, že nám to umožní rozvíjet naši vedoucí pozici na Slovenském trhu. Kromě toho tím splníme náš dlouhodobý cíl vstoupit na český trh,“ uvedli v oznámení spoluzakladatelé Nay Peter Zálešák a Ján Tomáš.
Zdroj: Dixons, Nay, ChannelWorld