Společnost Distree Events zveřejnila závěry ze svého každoročního průzkumu mezi ICT distributory v regionu EMEA. Studie zjišťovala, s jakým očekáváním distributoři vstupují do nového roku, a od kterých tří segmentů si v letošním roce slibují nejvyšší růst.
Zřejmě to nebude příliš velké překvapení, ale nejvíce (54 %) distributorů v rámci této trojice zmínilo gaming. Herní segment je stále na vzestupu, což je podle Distree Events dobrá zpráva, zejména proto, že nabízí příležitost ke zvýšení marží.
V těsném závěsu skončil segment chytrých domácností (50 %) a třetí nejčastější zmínkou byly “technologie pro životní styl” (43 %), což je, nutno dodat, velmi široká kategorie, do které se dá schovat celá řada produktů.
Portfolia porostou, marže možná
Studie dále ukázala, že 94 % distributorů očekává v příštích šesti měsících rozšíření svého portfolia značek spotřebitelských technologií. Respondenti byli naopak rozděleni, co se marží týče. Zatímco 54 % distributorů očekává, že si letos polepší, 46 % naopak předpokládá, že jim marže v tomto roce klesnou.
Jelikož se průzkum konal zhruba dva měsíce před začátkem konference Distree EMEA 2018, nechyběla ani otázka na to, o které značky mají distributoři zájem. Celkem 80 % respodentů se na setkání zaměří na „áčkové“ výrobce, 74 % se podívá i na méně známé značky a 46 % nevynechá ani startupy.
Poslední údaj je podle Distree Events „velmi povzbudivý“ a vypovídá o tom, že distributoři projevují rostoucí zájem o spolupráci se slibnými mladými firmami, navzdory tomu, že jednání s těmito značkami vyžaduje „zvláštní sadu dovedností“.
Zdroj: Distree Events