DisplaySearch: Změny v top5 výrobců televizorů

3. 6. 2009
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Globální hospodářská recese se projevila i v meziročním poklesu celosvětové výroby televizorů za první čtvrtletí, konkrétně zpomalila o šest procent na 43,3 milionů kusů. To potvrzuje poslední studie společnosti DisplaySearch. Daří se ale LCD a objevují se i další trendy.

O plazmové televizory je stále zájem, nejrychleji ovšem rostou LCD (Foto: Panasonic)Pokud se podíváme na srovnání vývoje v prvním čtvrtletí letošního roku a posledním čtvrtletí roku loňského, tak činí propad výroby dokonce 25 procent. Tržby se meziročně propadly cca o 12 procent na 22,1 miliard dolarů. Tyto údaje odpovídají předpovědím z minulého roku, zajímavostí je silnější poptávka po LCD televizorech v Číně než v USA a Kanadě.

Celkově se zvýšil podíl plochých TV, a to z 66 % v posledním čtvrtletí roku 2008 na 68 % v letošním prvním čtvrtletí, přičemž ceny LCD televizí klesly pod úroveň letních měsíců roku 2008. Příčinou poklesu cen je snaha výrobců podpořit poptávku ze strany spotřebitelů. Tržní podíl LCD televizí vzrostl během posledního čtvrtletí z 58 na 62 procent, meziroční nárůst prodejů LCD televizí činí 26,9 procent, a to na 26,7 milionů prodaných kusů. Celosvětové tržby za LCD televizory ovšem meziročně klesly o jedno procento. Produkce plazmových TV sice o jedno procento vzrostla, přesto nastal meziroční propad tržeb o 26 procent, přičemž tržby za plazmové televizory představují 11 % celkových tržeb za televizory.

Nejvíce televizorů se vyrobilo v Číně, její podíl vzrostl z 19,1 % na 21,3%, nejvíce se zvýšila produkce LCD televizorů. Největší tržby z prodeje televizorů má ovšem USA a Kanada, které mají 27 % podíl na celkových tržbách, a to především díky prodeji dražších velkoplošných LCD a plazmových televizorů. Mezi zákazníky jsou nejoblíbenější 32palcové televizory, které představují 38 % z celkové produkce prodaných TV panelů. Na vzestupu jsou také panely s vysokým rozlišením (HD), které dosáhly na rekordních podíl 21,7 %.


Celosvětová produkce televizorů podle technologie výroby v prvním čtvrtletí 2009

Technologie

Q1 2009 (v milionech kusů)

Q1 2009 (podíl)

Mezikvartální růst 4Q 2008 - 1Q 2009

Meziroční růst
Q1 2008 - Q1 2009

LCD TV

26 749

61,8 %

-20%

27 %

PDP TV

2 792

6,4 %

-37%

1 %

OLED TV

1

0 %

17%

-45 %

CRT TV

13 690

31,6 %

-30%

-38 %

RPTV

66

0,2 %

-42 %

-33 %

Celkově

43 298

100 %

-25 %

-6 %

Zdroj: DisplaySearch (květen, 2009)

ICTS24


Silné pětce vévodí v televizorech opět Samsung

Jedničkou mezi výrobci TV přístrojů byl v prvním čtvrtletí roku 2009 Samsung, a to již ve třináctém sledovaném čtvrtletí za sebou, přičemž jeho podíl na trhu se pohybuje již více než půl roku kolem 22 %. Na druhé místo se dostala společnost LGE, jejíž podíl vzrostl o dva procentní body na současných 13 %. Sony spadlo na třetí místo, a silnou pětku doplňuje ještě Sharp a Panasonic. Co se týká tržeb za LCD televizory, tak poprvé ze silné pětky vypadl Philips, který nahradila Toshiba. Ta si drží velmi dobré pozice v Japonsku (druhé místo v tržbách) a v USA, Kanadě a západní Evropě (5. místo). 


Tržní podíly na produkci televizorů podle výrobců (celosvětově)

Výrobce

Q4 2008 (tržní podíl)

Q1 2009 (tržní podíl)

Mezikvartální růst 4Q 2008 - 1Q 2009

Meziroční růst
Q1 2008 - Q1 2009

Samsung

22,1 %

21,5 %

-29 %

-8 %

LGE

11,5 %

13,3 %

-16 %

2 %

Sony

14,8 %

13,1 %

-36 %

-9 %

Sharp

7,4 %

7,2 %

-29 %

-12 %

Panasonic

8,8 %

6,1 %

-50 %

-22 %

Ostatní

35,6 %

38,8 %

-21 %

-17 %

Celkově

100 %

100 %

-27 %

-12 %

Zdroj: DisplaySearch (květen, 2009)


Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS