DisplaySearch: Výrobců plazmových panelů ubyde

18. 5. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Již druhé čtvrtletí v řadě klesá objem produkce plazmových panelů. O které modely je stále velký zájem? Co stojí za poklesem poptávky, jak reagují výrobci a kdo na trhu již brzy skončí?

Lídrem trhu s plazmovými displeji je Panasonic. Může za to i oblíbená řada plazmových televizí VieraPodle zprávy společnosti DisplaySearch produkce plazem celosvětově klesla v prvním čtvrtletí roku 2009 o 28 procent oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku a meziroční pokles činí 36 procent. Produkce plazmových panelů se v prvním čtvrtletí konkrétně propadla na úroveň 2,8 milionů panelů, přičemž v prvním čtvrtletí roku 2008 se vyrobilo 3,5 milionu panelů.

Hlavní příčinou poklesu je výrazně snížená poptávka po 32" televizích, ovšem v prvním čtvrtletí roku 2009 mírně klesla poptávka i u 42- a 50palcových modelů. Někteří výrobci, jako například Pioneer, dokonce ohlásili konec výroby plazmových televizorů. Někteří se zase zaměří spíše na výrobu LCD televizorů (například Vizio).

V prvním čtvrtletí roku 2009 dosáhl prodej 50palcových (a větších) plazmových televizorů dosáhl 33 % podílu na trhu s televizemi (o tři procenta více oproti poslednímu čtvrtletí roku 2008), důvodem je také to, že výrobci plazem jsou v této kategorii cenově konkurenceschopní výrobcům LCD televizorů.

Co se týká prodejů HDTV televizorů (s rozlišením 1080p), tak ty se mezi prvním letošním a loňským posledním čtvrtletím lehce propadly (o tři procentní body z 25 % na 22%). Výrobci totiž pružně zareagovali na silnější cenovou citlivost spotřebitelů a nabídli širší nabídku cenově dostupnějších 42- a 50palcových televizorů s maximálním rozlišením jen 720p.

Plazmové panely o velikosti 46 palců pokračovaly v jen v minimálním růstu, a to o tři procentní body zejména z důvodu silné konkurence ze strany 46" a 47" 1080p LCD televizí.

Celkově tržby za plazmové panely meziročně poklesly o celých 36 procent také díky výrazně klesajícím cenám plazmových televizí a pochopitelně celosvětově nižší poptávce.

Mezi výrobci plazmových panelů zůstává v prvním čtvrtletí roku 2009 jedničkou Panasonic s největším podílem na trhu (39 %), následovaný dvojicí Samsung SDI se 31% a LGE (26%). Jak jsme již naznačili, tak Pioneer a pravděpodobně i Hitachi přestanou plazmy zcela vyrábět. Panasonic si udržuje postavení leadra na trhu plazem zejména díky vlastní velmi široké nabídce HDTV 1080p televizorů.

bitcoin_skoleni


Podíly výrobců na trhu s plazmovými displeji dle počtu vyrobených kusů celosvětově (v %)

Výrobce

Podíl na trhu
4. čtvrtletí 2008 (v %)

Podíl na trhu
1. čtvrtletí 2009 (v %)

Růst Q4 2008-Q1 2009 (v %)

Růst Q1 2008 - Q1 2009 (v %)

Panasonic

50,3

39,1

-44

-15

Samsung SDI

26,0

31,1

-14

-37

LGE

15,7

22,3

-8

-51

Pioneer

4,2

4,3

-21

-40

Hitachi

3,8

3,0

-40

-58

Orion

0,1

0,1

-10

-37

Celkem     

100

100

-28

-36

Zdroj: DisplaySearch (květen, 2009)


Čtěte dále

eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti