DisplaySearch: Televize se zakřivenou obrazovkou čeká silný růst

8. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Matěj Čuchna
NPD DisplaySearch předpovídá úspěch segmentům, jež mají oživit spotřebitelský trh televizorů.

Prognóza společnosti NPD DisplaySearch věští příznivou budoucnost zakřiveným televizím. Nový segment, který se objevil v loni, má podle společnosti v letošním roce dosáhnout celosvětového prodeje 800 tisíc kusů.

Následovat mají dva roky prudkého růstu a poté změna trendu v použité technologii. V roce 2017 očekává DisplaySearch prodej překračující 6 milionů kusů, z toho 1 milion postavený na technologii OLED.

Po dvou letech klesajících počtů prodaných kusů a padajících tržeb je nový segment vedle OLED obrazovek a 4K rozlišení dalším ze způsobů, jimiž se výrobci snaží trh oživit.

V rámci použité technologie má ještě několik let převládat LCD. OLED se stále potýká s problémy při výrobě a DisplaySearch letos odhaduje prodej pouze 100 tisíc televizí s touto technologií. Naopak LCD může podle analytiků nabídnout „překvapivě velký prostor pro inovaci“ a ještě dlouho dominovat (viz graf).

Obr. 1 – Prognóza prodeje zakřivených televizí (miliony kusů)

Zdroj: NPD DisplaySearch

Příjemná budoucnost pro 4K

Televize s rozlišením 4K (Ultra HD) podle DisplaySearch rovněž čeká nárůst prodeje. Na letošek společnost odhaduje 12 milionů prodaných kusů, přičemž toto číslo má do roku 2017 vyrůst na 62 milionů.

bitcoin_skoleni

Zpočátku se většina prodejů uskuteční v Číně (v loni to bylo 83 %), ale do roku 2017 má zbytek světa Čínu dohnat a její podíl má klesnout na 46 %.

Zdroj: NPD DisplaySearch

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi