Únorová produkce široké nabídky TFT LCD panelů dosáhla 29,5 mil. kusů, což znamenalo nárůst 23 % oproti předchozímu měsíci. Obrat vzrostl o 14 % na 2,96 miliardy dolarů. Vyplývá to z pravidelného měření analytické společnosti DisplaySearch.
Z hlediska prodaných kusů i obratu se jednalo se o první pozitivní růst mezi jednotlivými měsíci od září minulého roku.
Výzkum DisplaySearch ukázal, že panely do LCD monitorů zažily nejvyšší růst o hodnotě 37 %, následované panely do notebooků 21 % a televizí 11 %. V meziročním srovnání ovšem došlo k poklesu ve všech uvedených segmentech. Celkový propad výroby činil 17 %.
Produkce TFT LCD panelů podle segmentu upotřebení (v milionech kusů)
Únor 2008 |
Leden 2009 |
Únor 2009 |
Růst leden/únor 2009 |
Růst únor 2008/únor 2009 |
|
Notebooky |
10,3 |
7,1 |
8,6 |
21 |
-17 |
Monitory |
16,1 |
9,1 |
12,4 |
37 |
-23 |
TV |
8,1 |
6,9 |
7,7 |
11 |
-6 |
Ostatní |
1 |
0,8 |
0,8 |
- |
-20 |
Celkem |
35,5 |
24,7 |
29,5 |
23 |
-17 |
Zdroj: DisplaySearch (duben, 2009)
Z hlediska obratu byl lídrem trhu s TFT LCD Samsung, který držel tržní podíl 30,2 %, následovaný LG Display s 26,8 %. Stejně tak z hlediska vyrobených kusů získal post jedničky Samsung s podílem 26,7 %. Jen s těsným rozdílem ho následuje LG Displays (26,4 %). Oba tyto podíly jsou na své nejvyšší úrovni za poslední čtyři roky.
V notebookovém segmentu naopak dosáhlo prvenství z hlediska prodaných kusů LG Display (32,2 %), následované Samsungem (29,9 %) a AUO (15,9 %). Samsung vedl v dodávkách pro monitory (27 %), následovaný LG Display (23,2 %) a CMO (16,4 %). V oblasti televizí drželo nejvyšší podíl LG Display (26,8 %). Samsung v této oblasti získal 25,2 % a CMO 17,9 % trhu.
DisplaySearch rovněž měří produkci malých panelů o rozměrech od 5 do 10,2 palců. Ty se uplatňují především ve stále populárnějších netboocích. Únorová produkce vyskočila na 1,5 milionu kusů, což znamená 69% nárůst oproti předchozímu měsíci. Lídrem mezi výrobci je v této oblasti společnost HannStar.
Zajímavý je také stav výroby v oblasti LCD panelů s poměrem stran 16:9. Z celkového objemu tvořily tyto panely 18 % v případě notebookových monitorů a 26 % v případě LCD monitorů. Rozdělení trhu je přitom následující: Samsung 28,8 %, LG Display 27,2 %, CMO 14,5 %, AUO 13,4 % a Sharp 6,4 %.
Analytici věří, že jsou únorové výsledky znamením znovunastartování poptávky a výroba si i v příštích měsících udrží dvouciferný růst oproti lednovým výsledkům.