V letošním roce se podle analytiků DisplaySearch prodá 245 milionů kusů televizorů, což při srovnání s rokem 2011 bude přestavovat pokles o 1,4 %. Za nízkými prodeji stojí vysoká poptávka v předchozích letech spojená v některých zemích s přechodem na pozemní digitální vysílání (DVB-T). Dalším důvodem je ekonomická nestabilita v řadě regionů. Tahounem se stanou rozvíjejících regiony, kde prodeje televizorů porostou o 8 %.
Ze všech segmentů se bude dařit pouze LCD televizím, jejichž prodeje se zvednou o 5 % na 216 milionů kusů, ale stále půjde o nižší růst než v roce předchozím.
Zároveň průměrná prodejní cena LCD televizorů spadne o 4 %. LCD modely ovládnou 88 % trhu, přičemž jejich podíl v roce 2011 činil 82 %. Do roku 2015 analytici očekávají, že jejich tržní podíl vzroste na 97 %. Modely s LED podsvícením dosáhnou 69 %, přičemž v roce 2011 jejich podíl byl jen 45 %. Prodeje plazmových televizorů v letošním roce klesnou o 26 % a jejich podíl se propadne pod hranici 5 %. OLED televizory přijdou na trh až na konci roku a nijak nezamíchají s poměry na trhu.
Prodeje 3DTV dále porostou
Prodeje 3DTV se v letošním roce zvednou o 74 % a v západní Evropě budou tvořit 30 % všech prodaných televizorů. Dokonce v Severní Americe, kde dříve přijali 3DTV chladně, roste zájem především z důvodu snížení cen.
Nadále lze na trhu pozorovat zájem spotřebitelů o čím dál větší úhlopříčky. V letošním roce se podíl 50‘‘ modelů zvedne na 7,7 % a během následujících tří let překročí 10 %. Průměrná úhlopříčka v letošním roce bude činit 35‘‘ a v příštím roce dosáhne 40‘‘.
Graf 1: Prodeje televizorů dle technologie v letech 2007 - 2016
Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report