Tahounem trhu se staly LCD televize, jejichž prodeje se meziročně zvedly o 50 % a v prvním čtvrtletí tak představovaly téměř 75 % trhu. Špatně si nevedly ani plazmové televizory, které vzrostly o 21 %. Postupná digitalizace Evropy a přípravy na fotbalový svátek stály za 33% růstem prodejů napříč Evropou. Ovšem ne všechny regiony dopadly stejně příznivě. Například v Severní Americe se prodeje zvedly pouze o 1 %.
V souvislosti s Mistrovstvím světa ve fotbale došlo také ke zpomalení propadu prodejů CRT televizí. V roce 2009 jejich prodeje klesaly průměrně o 40 %, zatímco ve sledovaném období meziročně poklesly jen o 21 %.
I přes vyšší ceny LCD televizí s LED podsvícením vzrostl jejich podíl v prvním kvartále na 8 % a celkově představovaly 17 % hodnoty prodejů. Zákazníci, kteří si je pořizují, preferují větší uhlopříčky, což dokazuje skutečnost kdy v 50‘‘ modelech tvoří LED podsvícení 35 %, zatímco u 40‘‘ a menších jsou to pouze necelá 4 %.
Prodeje televizí v prvním čtvrtletí 2010 podle technologie (v tis. kusech)
Technologie |
Prodaných kusů |
Podíl na trhu |
Růst 1Q10/1Q09 |
Růst 1Q10/4Q09 |
LCD |
40 595 |
74,1 % |
50 % |
-20 % |
PDP (Plazma) |
3 390 |
6,2 % |
21 % |
-28 % |
OLED |
0,1 |
0 % |
-84 % |
-73 % |
CRT |
10 750 |
19,6 % |
-22 % |
-12 % |
RPTV |
41 |
0,1 % |
-38 % |
-20 % |
Celkem |
54 777 |
100 |
25 % |
-19 % |
Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report (červen, 2010)
Samsung vládne trhu
Jediničkou trhu i přes drobný pokles podílu na 21,9 % zůstal nadále Samsung. Druhé LGE dokázalo meziročně zvýšit svůj podíl na 14,8 %. Sony prodalo meziročně o 15 % méně a jeho podíl spadl pod 10 %. Čtvrtý se umístil Panasonic, který sice zaznamenal růst prodejů, ale zároveň také pokles podílu a v těsném závěsu jej tak následuje Sharp. Ostatní výrobci dohromady vykázali meziroční nárůst prodejů o 17 %.
Pořadí výrobců v prvním čtvrtletí 2010 (v tis. kusech)
Technologie |
Podíl na trhu |
Podíl na trhu |
Růst 1Q10/1Q09 |
Růst 1Q10/4Q09 |
Samsung |
23,7% |
21,9 % |
18 % |
-26 % |
LGE |
13 % |
14,8 % |
29 % |
-9 % |
Sony |
11,5 % |
9,6 % |
-15 % |
-34 % |
Panasonic |
7,9 % |
6,7 % |
28 % |
-32 % |
Sharp |
5,4 % |
6,3 % |
1 % |
-7 % |
Ostatní |
41,7 % |
41,4 % |
17 % |
-18 % |
Celkem |
100 |
100 |
15 % |
-20 % |
Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report (červenec, 2010)