DisplaySearch: Prodeje televizí v závěru roku 2010 zpět v růstu

2. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Po slabém třetím čtvrtletí 2010, kdy se prodeje televizí meziročně propadly o 9 %, se trh ve čtvrtém čtvrtletí vzpamatoval. Jaké je zastoupení jednotlivých technologií a kteří výrobci vedou?

Nejvíce 3D LCD televizí prodalo Sony a 3D plazem Panasonic, ale v celkovém součtu všech technologií zvítězil SamsungCelkem se podle analytické společnosti DisplaySearch ve čtvrtém čtvrtletí prodalo 77,6 milionu televizí, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 15 %. Velkou měrou tomu pomohly vyspělé regiony, jako je Severní Amerika, které však ještě v první polovině roku stagnovaly. Jediným regionem, kde se prodeje propadly o 2 %, se stala Čína.

Při pohledu na celý rok 2010 až v jeho závěru zaznamenaly LCD televizory vyšší meziroční nárůst (26 %) než televizory plazmové. Způsobeno to bylo zejména rychlým poklesem cen modelů s LED podsvícením, které již představují 30 % trhu, ale ceny se snižovaly také u CCFL modelů.

Prodeje plazmových televizorů se zvedly o 20 %, ale tempo růstu začíná pomalu oslabovat s tím, jak se v některých velikostech stávaké LCD televize cenově konkurenceschopnými, typicky 42‘‘. CRT televizí se ve srovnání s předchozím rokem prodalo o 32 % méně.


Prodeje televizí ve čtvrtém čtvrtletí 2010 podle technologie (v tis. kusech)

 

Technologie

Prodaných kusů
4Q 2010

Podíl na trhu
4Q 2010

Růst 4Q10/4Q09
(v %)

Růst 4Q10/3Q10
(v %)

LCD

63 506

81,8 %

26 %

39 %

PDP (Plazma)

5 662

7,3 %

20 %

17 %

OLED

0,4

0 %

-1%

159 %

CRT

8 358

10,8 %

-32%

-10 %

RPTV

65

0,1 %

28 %

80,6 %

Celkem

77 592

100 %

15 %

30 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report


 

Analytici nově monitorují zvlášť 3D televize. Příjmy z jejich prodejů dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí přibližně 9 % celkových, ale v některých segmentech byly mnohem vyšší, např. 40‘‘ 120Hz. LCD televize s vyšší obnovovací frekvencí (120Hz+) představovaly necelou čtvrtinu všech prodaných LCD televizí.

Samsung ovládá trh

Jedničkou se ve čtvrtém čtvrtletí stal Samsung s 21,2 % příjmů celého televizního trhu a ovládl 21,4 % trhu plochých televizorů. Za celý rok 2010 se umístil také na první pozici, ale jeho podíl drobně oslabil na úkor LG. Nejprodávanějšími LCD TV se staly ty od Samsungu, zatímco plazmy ovládá Panasonic. Nejvíce 3D LCD televizí prodalo Sony a 3D plazem Panasonic, ale v celkovém součtu všech technologií zvítězil Samsung.


Pořadí výrobců plochých televizorů ve čtvrtém čtvrtletí 2010

bitcoin_skoleni

 

Technologie

Podíl na trhu
3Q 2010

Podíl na trhu
4Q 2010

Růst 4Q10/4Q09
(v %)

Růst 4Q10/3Q10
(v %)

Samsung

21,6 %

21,4 %

2 %

27 %

Sony

11,8 %

14,2 %

34 %

54 %

LG

13,5 %

12,7 %

18 %

20 %

Panasonic

9,1 %

8,3 %

13 %

15 %

Sharp

8 %

8,1 %

67 %

29 %

Ostatní

36 %

35,3 %

8 %

25 %

Celkem

100 %

100 %

15 %

28 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší