Spotřebitelé na rozvinutých trzích s vysokou mírou televizí s plochou obrazovkou zůstávají v dalších investicích opatrní. V této souvislosti analytici očekávají pokračující stírání cenových rozdílů mezi LCD a plazmovými modely.
Zároveň mnoho výrobců zaujalo konzervativní přístup a dává přednost za každou cenu ziskům před počtem prodaných kusů, což způsobí, že cenová eroze nebude tak silná jako v předchozích letech a svým způsobem rovněž ovlivní poptávku.
Prodeje televizí sice nerostou, ale mění se situace z pohledu technologií, kdy LCD vytlačuje klasické CRT televize, ale také plazmy. Tržní podíl LCD televizí v roce 2011 činil 82,5 %, v letošním roce dosáhne dle analytiků 88,5 % a v roce 2013 přesáhne 90 %. Počet prodaných LCD televizí v letošním roce stoupne o 7 % na 220 milionu kusů a v roce 2013 na 241 milionu kusů.
Podíl plazmových televizorů v roce 2010 dosahoval 7,4 %, ale rok od roku klesá a letos budou představovat již jen 5,3 %. V přepočtu na čísla se bude jednat o 13,1 milionu kusů a při meziročním srovnání dojde k propadu v kusech o 24 %. Novinkou letošní roku jsou televize s OLED panely, ovšem jich se prodá nejvýše 50 tisíc kusů.
Graf: Vývoj prodejů televizí podle technologie
Zdroj: DisplaySearch
Poptávka po nových televizorech v letošním roce ve vyspělých regionech, jakými je západní Evropa a Japonsko, poklesne meziročně o 11 %, naopak trh potáhnou rozvíjející se trhy s 8% růstem. Průměrná úhlopříčka prodaných televizorů před čtyřmi lety činila 30‘‘ a v letošním roce již dosáhne 35‘‘. LCD modely podsvícené LED v roce 2011 tvořily 45,3 % segmentu, v letošním roce zaujmou 70,1 % segmentu.
Přes počáteční rozporuplné přijetí 3D televizorů v Severní Americe se podle analytiků v letošním roce situace změní a při srovnání s rokem 2011 vzrostou prodeje 3DTV o 90 % na 46 milionu kusů. Největším odbytištěm zatím zůstane západní Evropa a Čína (každý shodně s 25 % trhu). Severní Amerika skončí s 19 %, do roku 2014 se však stane jedničkou tohoto segmentu.
Zdroj: DisplaySearch