DisplaySearch: Prodeje televizí stagnují

23. 5. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Cobalt - Fotolia.com
Podle analytické společnosti DisplaySearch zůstanou v roce 2012 stejně jako v předchozích dvou letech nadále prodeje televizí konstantní. Změny se budou odehrávat jen v jednotlivých technologiích.

Prodeje televizí již několik let stagnujíSpotřebitelé na rozvinutých trzích s vysokou mírou televizí s plochou obrazovkou zůstávají v dalších investicích opatrní. V této souvislosti analytici očekávají pokračující stírání cenových rozdílů mezi LCD a plazmovými modely.

Zároveň mnoho výrobců zaujalo konzervativní přístup a dává přednost za každou cenu ziskům před počtem prodaných kusů, což způsobí, že cenová eroze nebude tak silná jako v předchozích letech a svým způsobem rovněž ovlivní poptávku.

Prodeje televizí sice nerostou, ale mění se situace z pohledu technologií, kdy LCD vytlačuje klasické CRT televize, ale také plazmy. Tržní podíl LCD televizí v roce 2011 činil 82,5 %, v letošním roce dosáhne dle analytiků 88,5 % a v roce 2013 přesáhne 90 %. Počet prodaných LCD televizí v letošním roce stoupne o 7 % na 220 milionu kusů a v roce 2013 na 241 milionu kusů.

Podíl plazmových televizorů v roce 2010 dosahoval 7,4 %, ale rok od roku klesá a letos budou představovat již jen 5,3 %. V přepočtu na čísla se bude jednat o 13,1 milionu kusů a při meziročním srovnání dojde k propadu v kusech o 24 %. Novinkou letošní roku jsou televize s OLED panely, ovšem jich se prodá nejvýše 50 tisíc kusů.


 

Graf: Vývoj prodejů televizí podle technologie

Vývoj prodejů televizí podle technologie

Zdroj: DisplaySearch


 

bitcoin školení listopad 24

Poptávka po nových televizorech v letošním roce ve vyspělých regionech, jakými je západní Evropa a Japonsko, poklesne meziročně o 11 %, naopak trh potáhnou rozvíjející se trhy s 8% růstem. Průměrná úhlopříčka prodaných televizorů před čtyřmi lety činila 30‘‘ a v letošním roce již dosáhne 35‘‘. LCD modely podsvícené LED v roce 2011 tvořily 45,3 % segmentu, v letošním roce zaujmou 70,1 % segmentu.

Přes počáteční rozporuplné přijetí 3D televizorů v Severní Americe se podle analytiků v letošním roce situace změní a při srovnání s rokem 2011 vzrostou prodeje 3DTV o 90 % na 46 milionu kusů. Největším odbytištěm zatím zůstane západní Evropa a Čína (každý shodně s 25 % trhu). Severní Amerika skončí s 19 %, do roku 2014 se však stane jedničkou tohoto segmentu.

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci