DisplaySearch: Prodeje all-in-one počítačů v roce 2009 rostly o 57 %. Trh ovládl Apple

15. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V roce 2009 se podle analytické společnosti DisplaySearch prodalo o 57 % více all-in-one počítačů než v roce 2008. Kterým výrobcům se podařilo úspěšně zachytit nový trend?

Tahounem trhu se stal Apple se svým iMacem. Dobře si vedlo také HP, Dell, Lenovo, Acer a MSI, kteří zaznamenali v průběhu roku výraznější růst prodejů. All-in-one (dále AIO) počítače existují již několik let, ale teprve v poslední době se na ně analytici zaměřují jako na samostatný segment.

Celosvětové prodeje all-in-one počítačů podle výrobců v letech 2008 - 2009

Zdroj: DisplaySearch, Quarterly Desktop Monitor Shipment and Forecast Report (květen, 2010)

Vzhledem k tomu, že iMacy zatím nedisponují dotykovým ovládáním, podíl dotykových AIO dosáhl ve čtvrtém kvartále 2009 jen 22,4 %. Operační systém Windows se nacházel na 37,7 % dotykových AIO. iMacy se nejlépe prodávaly v Severní Americe a regionu EMEA. Podíl ostatních výrobců dosáhl v Severní Americe 25 % a Evropě 27 %.

Podle analytiků porostou prodeje AIO do roku 2015 meziročním tempem 13 % (CAGR). To bude jen nepatrně méně než očekávaný růst netbooků (14 %) a notebooků (17 %). Odhad pro jednotlivé roky uvádíme v následující tabulce.

bitcoin_skoleni

Vývoj prodejů all-in-one počítačů v letech 2010-2015

Zdroj: DisplaySearch, Quarterly Desktop Monitor Shipment and Forecast Report (květen, 2010)

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci