DisplaySearch: Poptávka po chytrých televizorech roste

31. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Podle analytické společnosti DisplaySearch se chytré televize pomalu s možností přístupu k internetu stávají mainstreamovou záležitostí. Ve druhém čtvrtletí 2012 se jich prodalo 9,5 milionu kusů.

Poptávka po chytrých televizích rosteS rychlým vývojem a nabídkou služeb chytrých televizí roste ruku v ruce poptávka v západní Evropě, kde představují 34 % trhu. Oblibě se těší rovněž v Číně, kde je lákadlem dostupný obsah, proto jim na tamním trhu patří 26 %.

Nejlépe se tzv. Smart TV daří v Japonsku, kde ovládají 55 % trhu. Naopak nejnižší penetrace je v USA, kde představují pouze 20 % všech prodaných televizorů.

Rozšíření chytrých televizí má souvislost s návyky konzumace obsahu samotnými spotřebiteli. Důvod těchto odlišností napříč regiony je prostý, protože průměrná americká domácnost za měsíc stáhne více jak 30 GB videa a Severní Amerika vede v poskytování on-demand služeb. V západní Evropě dávají spotřebitelé naopak přednost konzumaci zdarma dostupného obsahu a oceňují možnost přístupu k internetu. Vzhledem k rozmachu DVB-T v tomto regionu roste obliba HbbTV a přístup do video archivů televizí.

Proto se chytrých televizorů podle analytiků v letošním roce prodá 45 milionu kusů, což bude představovat meziroční nárůst o 15 %. Následně do roku 2016 prodeje vzrostou na 95 milionu kusů.

 


 

Graf1: Prodeje smart TV v jednotlivých regionech

DisplaySearch - Prodeje smart TV v jednotlivých regionech


Zdroj: DisplaySearch

 

Graf2: Vývoj prodejů smart TV v letech 2011 - 2016

ICTS24

DisplaySearch - Vývoj prodejů smart TV v letech 2011 - 2016

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci