S rychlým vývojem a nabídkou služeb chytrých televizí roste ruku v ruce poptávka v západní Evropě, kde představují 34 % trhu. Oblibě se těší rovněž v Číně, kde je lákadlem dostupný obsah, proto jim na tamním trhu patří 26 %.
Nejlépe se tzv. Smart TV daří v Japonsku, kde ovládají 55 % trhu. Naopak nejnižší penetrace je v USA, kde představují pouze 20 % všech prodaných televizorů.
Rozšíření chytrých televizí má souvislost s návyky konzumace obsahu samotnými spotřebiteli. Důvod těchto odlišností napříč regiony je prostý, protože průměrná americká domácnost za měsíc stáhne více jak 30 GB videa a Severní Amerika vede v poskytování on-demand služeb. V západní Evropě dávají spotřebitelé naopak přednost konzumaci zdarma dostupného obsahu a oceňují možnost přístupu k internetu. Vzhledem k rozmachu DVB-T v tomto regionu roste obliba HbbTV a přístup do video archivů televizí.
Proto se chytrých televizorů podle analytiků v letošním roce prodá 45 milionu kusů, což bude představovat meziroční nárůst o 15 %. Následně do roku 2016 prodeje vzrostou na 95 milionu kusů.
Graf1: Prodeje smart TV v jednotlivých regionech
Zdroj: DisplaySearch
Graf2: Vývoj prodejů smart TV v letech 2011 - 2016
Zdroj: DisplaySearch