LED modely mají nepopiratelné výhody jako je nízká spotřeba a malá tloušťka. Podle analytiků předstvují jasný trend, ale zároveň dodávají, že to neznamená úpadek poptávky po modelech s trubicovým podscvícením (CCFL). Poptávka po nich se udrží především na rozvojových trzích kvůli jejich nižší ceně.
Podeje LCD televizí podle typu podsvícení
Podsvícení |
1Q10 |
2Q10 |
3Q10 |
4Q10 |
1Q11 |
2Q11 |
3Q11 |
4Q11 |
CCFL |
91 % |
81 % |
74 % |
71 % |
64 % |
50 % |
41 % |
38 % |
LED |
9 % |
19 % |
26 % |
29 % |
36 % |
50 % |
59 % |
62 % |
Zdroj: DisplaySearch
Nejvyšší zastoupení mají LED v segmentu 50‘‘ až 60‘‘ modelů. Ve čtvrtém čtvrtletí představovaly LED modely v úhlopříčce 50‘‘-54‘‘ 76 % prodejů, v 55-59" pak 67 % a 87 % v segmentu s úhlopříčkou 60‘‘ a větší. U menších úhlopříček není zastoupení LED tak velké. Pro názornost, v 46‘‘-47‘‘ modelech činily pouze 54 %, v 40-42‘‘ 37 % a v úhlopříčce 32‘‘ jen 17 %.
Jedničkou v LED podsvícených modelech se stalo ve čtvrtém čtvrtletí LG s více jak 5 miliony prodanými kusy a ovládlo 31,1 % trhu. Dvojkou se stal Sharp těsně následován Samsungem. Z pohledu tržeb nejvíce vydělaly společnost Sharp a Samsung s 27,3% podílem následované třetím LG s 25,1 % a AUO s 13,9 %.
Zdroj: DisplaySearch