Dodávky 3D LCD TV panelů dosáhly ve 4. čtvrtletí 2011 26% meziročního růstu na 7,8 milionu kusů. Ve výsledku pak čítaly celoroční prodeje 21,2 milionů kusů, což podle zprávy DisplaySearch představuje 10 % všech dodaných LCD TV panelů.
Pro rok 2012 výrobci pokročilých LED a 3D panelů plánují 138% růst, který by představoval prodeje ve výši 50 milionů kusů a penetraci 21,6 % všech dodaných LCD TV panelů.
„S tím jak značky stále více propagují 3D, povědomí koncových uživatelů a jejich zájem roste. Ačkoliv stále existují obavy z nedostatku 3D obsahu a služeb a stejně tak potřeb uživatelů, výrobci tlačí 3D modely nižšími cenami a představováním nových, nákladově efektivních technologií,“ poznamenal David Hsieh, viceprezident NPD DisplaySarch.
Podle zprávy stále převládá technologie s aktivními brýlemi (shutter glasses) s 6,2% penetrací trhu LCD proti 3,9% pasivní polarizační technologie (pattern retarder). Odhady DisplaSearch tvrdí, že se penetrace zvýší na 11,6 % ve prospěch aktivní a 10 % ve prospěch pasivní technologie.
Kromě televizorů výrobci agresivně propagují 3D monitory především pro oblast domácí zábavy a počítačových her, tvrdí analytici. U 3D LCD monitorů převažuje pasivní technologie. Výrobci panelů očekávají od druhého kvartálu prodeje přes 1,5 milionu kusů/čtvrtletí.
Tabulka: Vývoj podílů 2D/3D LCD panelů na celkových prodejích
Typ |
Q2’11 |
Q3’11 |
Q4’11 |
Q1’12 |
Q2’12 odhad |
Q3’12 odhad |
Q4’12 odhad |
2D |
90,7% |
88,2% |
85,9% |
84,8% |
79,0% |
76,5% |
74,3% |
3D pasivní |
3,6% |
4,8% |
5,9% |
6,2% |
10,2% |
11,1% |
12,1% |
3D aktivní |
5,8% |
7,1% |
8,3% |
9,0% |
10,8% |
12,4% |
13,6% |
Zdroj: DisplaySearch