Dion Weisler, president a CEO HP Inc, využil úvod svého vystoupení na Channels Foru k reakci na dřívější větu Michaela Della, který uvedl, že partnerský kanál dělá 50 % prodejů firmy.
„Nejsme ‚partner-led‘ společnosti, jsme ‚partner-first‘ firma. Neděláme 50 % přes kanál, děláme téměř všechno přes kanál.“
Pevnost v kramflecích dodaly Weislerovi výsledky průzkumu Canalysu mezi členy partnerské komunity Candefero, která hodnotila výrobce a jejich partnerské programy podle jednoduchosti spolupráce, úrovně marží, užitečnosti portálů a další obchodní a technické podpory. HP z dotazování vyšlo nejlépe.
„Od partnerské komunity slyším pravidelně, že jsme soustředěnější a pružnější,“ uvedl Weisler.
Akvizice Samsungu by se ve starém HP nikdy nestala
Mluvil také o akvizici tiskárenského byznysu Samsungu, která se podle něj mohla uskutečnit jen díky rozdělení HP: „Můžu říct, že akvizice Samsungu by se ve staré společnosti [HP] nikdy nestala, protože by nebylo možné soustředit pozornost na tolik věcí a peníze by se pravděpodobně vynaložily na něco jiného…“
Dokončení akvizice by mělo trvat devět až dvanáct měsíců. Dion Weisler však uvedl, že obě firmy společné platformě už pracují déle, takže s dokončením akvizice budou na trhu již nové produkty. Navíc pochválit vysokou kvalitu vývojářů Samsungu.
Weisler se věnoval i otázce 3D tisku, která podle něj není ani tak o velikosti trhu, ale o tom, jak dnes narušuje odvětví. „Představte si budoucnost, kde firma nebude muset vyrábět v Asii, ale vyrábět tam, kde je zákazník,“ uvedl CEO HP Inc.
Partery zajímalo, jak si HP vede se svým smartphonem Elite X3, který dokáže s dokovací stanicí sloužit jako PC. Weisler odpověděl, že obdobně jako u kalkulaček jsou s X3 tvůrcem nové kategorie zařízení a zatím je ještě příliš brzo to hodnotit. Na druhou stranu řekl, že do dalších „čistě smartphonů“ se HP pouštět nebude.
HPE chce zabezpečit softwarově definované IT
V pozdějším vystoupení Antonio Neri, executive vicepresident a general manager, enterprise group, HPE reagoval na dřívější slova Della o prvenství v prodaných kusech serverů: „Jsme nadále králem serverového byznysu, pokud mluvíme o výnosech.“
Správnost rozhodnutí rozdělit firmu na dvě obhajoval slovy: „Budoucnost patří rychlým… Musíte být hbití, soustřední a rychlí.“ Později Antonio Neri naznačil, že od HPE můžeme očekávat i akvizice: „Stali jsme se malými, abychom mohli opět růst, ale ve správných oblastech.“
Z pohledu strategie Neri uvedl, že misí HPE je postavit zabezpečené portfolio softwarově definovaných řešení. Výrobce nyní sází na tzv. Composable infrastruktura. Composable („sestavitelný“) koncept představuje stav, kdy skrze aplikaci můžete postavit infrastrukturu tak, jak ji aplikace právě potřebuje. Po vzoru software-defined to znamená jednu vrstvu managementu, jednu automatizace a orchestrace…
„Věříme, že hybrid vyhraje, že všechno bude softwarově definované, a že infrastruktura bude řízená aplikacemi,“ uvedl Antio Neri a dodal, že „Naším cílem je postavit bezpečnost v každém aspektu našich řešení.“
Partnerský program se mění
Od 1. 11. 2016 se bude měnit partnerský program Partner Ready. HPE to oznámilo již v září na své Global Partner Conference.
Jesse Chavez, šéf podnikové divize HPE pro channel strategii, na Canalys Channels Forum vysvětlil, že jedním z důvodů změn je přechod ze zaměření podle produktů na dělení podle řešení. „Cílem bylo program více přizpůsobit tomu, jak zákazníci vyhledávají informace a jak nakupují,“ uvedl Chavez s tím, že zákazníci již nehledají produkty, ale řešení.
Program Partner Ready program bude rozšířený o „kompetence“ – specializace na různá řešení. V listopadu bude uvedeno prvních šest kompetencí a postupně budou přidány další až na celkových jedenáct.
Doteď program rozděloval partnery na silver, gold a platinum, ale nerozlišoval je podle těchto kompetencí, což se mění. Pro každou kompetenci pak partner získá speciální branding (platí pouze gold a silver).
Další změny HPE zavádí i v marketingové podpoře. Partneři mají nově možnost streamovat obsah z webu HPE přímo na vlastní stránky (např. popup videa, infografiky, white papery).
Druhou novinkou je „Marketing Concierge Service“ – nonstop podpora partnerů přes chat a e-mail. Partnerům má pomoci najít to, co zrovna hledají z centrální informační databáze (v 22 jazycích)
Třetí marketingovou novinkou je social media center – obsah, který mohou partneři používat pro svou komunikaci včetně možnosti to editovat (linkedin, twitter, FB, Google+)
HPE chce mít „nejjednodušší a nejziskovější partnerský program v odvětví.“ Proto se výrobce v novém programu zaměřil na zjednodušení získávání projektových cen a registrace zakázek, což jsou podle průzkumu Canalysu nejzásadnější finanční součásti partnerských programů.
Zdroj: ChannelWorld