Digitální fotorámečky tak umí vedle zobrazování fotek také přehrávat MP3, videa, fungovat jako budík, zobrazovat kalendář, atd. To všechno při cenách, které začínají těsně nad tisícovou hranicí.
Kdo a pro koho ale fotorámečky vlastně kupuje? Velice zajímavou kategorii koncových uživatelů tvoří překvapivě senioři. V době digitálních fotoaparátů je totiž nanejvýš nepohodlné a drahé jim tisknout fotky vnoučat a dětí z dovolených apod. V součtu tak levněji a mnohem efektněji vychází pořídit jim nějaký ten digitální fotorámeček. Kvalita obrazu zde přitom až takovou roli nehraje. Překážkou však bývá často složitost ovládání a absence češtiny. Nabídněte této cílové skupině levný fotorámeček s češtinou, dálkovým ovládáním a stručným českým manuálem a máte vyhráno. Navíc lze v této kategorii zákazníků úspěšně „udat“ také tzv. digitální fotoalba, která se teprve rozjíždějí.
Další neméně početnou skupinou zákazníků jsou zamilovaní všech věkových kategorií. Digitální fotorámeček je totiž elegantním dárkem pro vaši drahou polovičku, na kterém si můžete nechat pořád dokola zobrazovat fotografie toho druhého. V tomto případě už ale kvalita obrazu a zejména pozorovací úhly hrají poměrně důležitou roli stejně jako schopnost pracovat s fotografiemi na výšku a na šířku. Zejména pánská část cílových zákazníků pak ocení i ono přehrávání videí.
Luxus předvádějte
Konečně poslední, tentokrát již ne tak velikou cílovou skupinu, tvoří ti, kteří si chtějí pořídit fotorámeček domů nebo do kanceláře coby de facto bytový doplněk. V tu chvíli jde řada technických parametrů stranou a ke slovu se dostává design a kvalita obrazu, což jsou oba parametry, které najdete v podstatě výhradně jen u značkových a dražších modelů. Navíc při této ceně už zákazníci pátrají vedle klasických internetových recenzí a ohlasů v diskusních fórech také po možnosti zboží před nákupem na vlastní oči vyzkoušet. S těmito luxusnějšími a dražšími modely tak uspěje hlavně ten, kdo je schopen je zákazníkovi reálně předvést.
Digitální fotorámečky navíc čeká poměrně slibná budoucnost spolu s nástupem OLED technologie, zejména pak v poslední ze zmiňovaných kategorií. S příchodem OLED displejů lze také očekávat nástup digitálních obrazů apod. Masová záležitost to sice nikdy nebude, ale peníze se na tom vydělají slušné. Jako doplněk do vašeho portfolia to tak určitě nemusí být špatné.
Autor je nezávislým konzultantem a publicistou. Zajímá se především o moderní (nano)technologie a management.