Společnost EMC zveřejnila výsledky nové studie, podle níž se IT a obchodní manažeři shodují na tom, že pro úspěch na konkurenčním trhu v digitálním věku je nezbytná digitální transformace a používání hybridního cloudu jsou v digitální éře klíčové.
Studie, kterou vypracovala společnost IDG Research Services, ukazuje, že organizace se musí „vydat digitálním směrem“, pokud chtějí vylepšit možnosti zákazníků, zvýšit flexibilitu, podpořit využívání obchodních příležitostí a snížit náklady.
Nejvyšší priorita
Celkem 92 % respondentů uvedlo, že strategie jejich organizace pro zajištění konkurenceschopnosti si žádá digitální obchodní iniciativy, a 90 % označuje digitální podnikání za „nejvyšší prioritu“ pro nadcházející jeden až tři roky. Z toho vyplývá, že díky převratným možnostem, které nabízí, je digitální podnikání v současné době pro IT hlavní hybnou silou.
Mezi podněty těchto investic do digitálních technologií podle respondentů patří zlepšování možností zákazníků (87 % respondentů uvedlo, že se jedná o zásadní nebo velice důležitý cíl), získávání nových zákazníků (86 %), urychlení inovací (82 %) nebo podpora obchodního rozhodování v reálném čase (82 %).
Největší překážkou jsou peníze a fragmentace IT
Přechod na digitální podnikání je komplexní a vyžaduje čas, ale 63 % respondentů uvedlo, že je na dobré cestě k dosažení svých počátečních cílů digitální transformace. Před řediteli IT přesto stojí překážky, přičemž nejčastěji byly uváděny rozpočet a zdroje (38 %), fragmentovaná výpočetní prostředí (30 %) nebo nedostatek správných technologií (29 %).
Studie uvádí, že při řešení těchto výzev využívají ředitelé IT stále častěji hybridní cloudová prostředí a zavádějí modernizovanou infrastrukturu, jejíž součástí jsou dva nebo více modelů poskytování služeb, včetně tradičních datacenter, privátního cloudu, spravovaného privátního cloudu a veřejného cloudu.
Výrazných 83 % respondentů v současné době používá nebo plánuje používat hybridní cloudové prostředí a 73 % souhlasí, že hybridní cloudový model vytváří cestu k digitálnímu podnikání.
„Stát se digitální je prioritou pro téměř každou firmu na planetě. Jak toho dosáhnout, ale již tak zřejmé není. Tato studie naprosto jasně dokládá, že hybridní cloud – a úspory, které společně s pružností přináší – je klíčovým prostředkem při přechodu na digitální podnikání,“ uvedl Jeremy Burton, prezident společnosti EMC pro produkty a marketing.
Zdroj: EMC