Ludmila Zlatníková, on-line marketing specialist, ze společnosti Effectix sepsala desatero doporučení týkající se provázání internetové prezentace s obchodem, ideálně s e-shopem.
Jak na Internetu vytvořit z výrobku žádaný produkt
- Promyslete si jasnou koncepci a cíl webu. První dojem z vašeho webu musí být pozitivní. Struktura webu, grafické rozložení prvků a samotné texty pak musí být pro návštěvníka intuitivní a sdělovat mu srozumitelně, kde se právě nachází a co má udělat.
- Cesta k nákupu produktu musí být opravdu jednoduchá, bez zbytečné nutnosti se registrovat, složitého hledání nebo nejasné výsledné ceny do posledního kroku.
- Pište o tom, jaký užitek má produkt pro samotného uživatele. Myslete na svého zákazníka a nevítejte ho úvodní stránkou „O nás“ s bohatou firemní historií! Vypište do přehledných odstavců a odrážek, jakou potřebu a užitek mu váš produkt řeší, proč by si měl návštěvník vybrat právě váš e-shop.
- Zdůrazněte jedinečnost produktu nebo služeb. I přesto, že o nákupu rozhodují emoce, zákazník potřebuje mít i jednoznačný praktický důvod, aby si svůj správný výběr potvrdil. Sdělte mu svoji JKV (jedinečnou konkurenční výhodu).
- Pamatujte, že stále více vašich zákazníků bude chtít váš web a e-shop vidět dobře na mobilních telefonech a tabletech. A hlavně z mobilních zařízení nakupovat. Design webu je nutné mít takový, aby byl na mobilních zařízeních plně použitelný.
- Doporučení je to, co prodává - pro menší firmy, které oslovují nové zákazníky, jsou velmi významné reference a důvěryhodná doporučení. A nezapomeňte na aktualizaci poslední novinky s PF 2013!
- Buďte vidět tam, kde jsou vaši zákazníci. Například ve srovnávačích zboží a cen (Heureka.cz, Zbozi.cz), jejichž vliv jako pomocníka při nákupu stále roste. Nenechte se zmást jejich názvem, nejde pouze o porovnání ceny, ale o důvěryhodnost, známost a oblíbenost produktu. Publikujte, přispívejte odbornými články a komentáři všude tam, kde jsou vaši zákazníci.
- Nepodceňujte optimalizaci pro vyhledávače, stále patří (a ještě dlouhou dobu budou patřit) k významným způsobům přivádění zákazníků na web. Více a více ale platí, že je potřeba optimalizovat kvalitními texty, relevantními zpětnými odkazy a hlavně s ohledem na lidi, ne pouze na stroje.
- Budujte vztahy se svými zákazníky a cílovou skupinou. Komunikujte s nimi a dejte jim možnost se vyjádřit, sdílet a „lajkovat“ váš produkt. Ideálním prostředím je firemní blog, e-mailing a sociální sítě (Facebook, Twitter, Youtube, Google+ ale možná i Pinterest či Instagram).
- Testujte, měřte, testujte – každý web je jedinečný a proto žádná doporučení neplatí 100%! Webové stránky, newslettery a online reklamu lze jednoduše testovat, vyhodnotit a také obratem upravovat! Zkuste online testovat např. 2 různé formy propagace stejného produktu, u kterého změníte např. obrázek, popis, cenu či umístění formuláře. Získáte cenné informace o tom, na co vaši zákazníci lépe reagují a jak váš produkt na internetu prodat.
Zdroj: Effectix.com