Společnost VIVmail.cz zveřejnila výsledky měření VIVmonitor.cz za druhé čtvrtletí roku 2015 spolu s řadou doporučení pro provozovatele e-shopů.
VIVmonitor zkoumá newslettery rozesílané e-shopy z ČR a SR nabízejících produkty v oblasti elektra, PC, mobilních telefonů, fotoaparátů, parfémů a módy. Ve druhém kvartálu toto měření analyzovalo celkem 2040 newsletterů rozeslaných stovkou e-shopů.
Počet odeslaných e-mailů (a produktů či značek v nich obsažených) ve sledovaném období napřed mírně poklesl a poté strmě stoupal a vrcholil v červnu, který je podle VIVmail.cz měsícem, ve kterém startuje většina slevových akcí.
Graf 1 - Počet odeslaných mailů a produktů
Zdroj: VIVmail.cz
E-shopy rozesílají newslettery nejčastěji v úterý, čtvrtek a v pátek. Nejslabšími dny pro rozesílku jsou naopak oba víkendové dny. VIVmail.cz doporučuje, aby e-shop vždy analyzoval, jaký typ informace zákazníkovi odesílá a zda by se mu hodila spíše v týdnu či naopak o víkendu.
Graf 2 - Rozesílání mailů v průběhu týdne
Zdroj: VIVmail.cz
Z celkového počtu odeslaných e-mailů jich 49 % odešlo se speciální nabídkou. V 75 % těchto e-mailů byla jako speciální nabídka uvedena doprava zdarma. Mezi další patřily především dárek (34,8 %) a splátky bez navýšení (9 %).
Další doporučení VIVmail.cz jsou následující:
-
Rozesílejte cca 1 - 2 hromadné rozesílky týdně, místy se doporučuje využít i neděli. Pokud budete mít k dispozici tematicky zaměřený e-mail s tipy a doporučením na víkend, odesílejte jej ve čtvrtek, případně v pátek (páteční datum se však nedoporučuje v B2B sektoru).
-
Sledujte v jakém období rozesíláte - pokud cítíte kupní potenciál, můžete zvýšit počet rozesílek a segmentujte databázi na aktivní a neaktivní uživatele – snižíte tak náklady a nechuť uživatelů.
-
Pokud jste v e-mailingu nováčkem, sledujte trendy konkurence, především potom, jak často a kdy rozesílá své e-maily.
-
Používejte STO (send time optimalization), aby se vaše rozesílka dostala k příjemci v takový čas, kdy je nejvíce pravděpodobné, že ji otevře.
-
V předmětu nepoužívejte v předmětu více než 78 znaků (více se jich příjemci pravděpodobně stejně nezobrazí).
-
Používejte výstižná spojení slov v předmětu zprávy, slova co příjemce zaujmou. Nezapomínejte, že předmět je často lákadlem k otevření e-mailu.
-
Znaky v předmětu používejte pouze v případě, že je to opodstatněné.
-
Používejte adresu například newsletter@(xyz).cz, případně novinky@(xyz).cz pokud zasíláte nabídku produktů.
-
Nepoužívejte no-reply pro hromadné rozesílky. Pokud chcete se zákazníkem budovat vztah, toto vám rozhodně nepomůže.
-
Nechcete-li, aby byl Váš e-mail označen jako spam, začněte používat doménu III.řádu. a využívejte technologie pro doručitelnost
Kompletní analýzu VIVmonitor.cz za druhý kvartál 2015 včetně řady detailních informací a dalších grafů najdete zde.
Zdroj: VIVmail.cz