Denně internet používá 76,5 % Čechů, a to zejména k práci, oddechu a e-mailové komunikaci

17. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Nástupem informačních technologií se e-mail stal jedním z nepoužívanějších komunikačních nástrojů. Mnoho tištěných materiálů bylo převedeno pouze do elektronické podoby. (Partnerský příspěvek)

Prostřednictvím e-mailů jsou denně odeslaná obrovská kvanta soukromých a pracovních dat.  Spousta uživatelů má více než jeden e-mailový účet, a to od různých poskytovatelů. Aby nám nic neuniklo, kontrolujeme e-mail bezprostředně po jeho přijetí.

S příchodem chytrých telefonů kontrola e-mailové schránky získala nové rozměry. Dle výzkumu společnosti Adobe až 70 % respondentů kontroluje e-mail při večerním dívání se na televizi a neuvěřitelných 45 % si čte e-maily na toaletě nebo v koupelně. Čas, který stráví běžný uživatel s e-mailem, roste meziročně až o 17 %. Více než polovina odpovídajících uvedla, že očekávají odpověď na svůj e-mail již do několika minut. Na elektronickou poštu odpovídá v průběhu dovolené a o víkendech až 79 % účastníků výzkumu. Tradiční způsoby komunikace se posouvají do ústraní a jednoznačné prvenství zastává komunikace prostřednictvím elektronických médií. Do pracovních konverzací už se propašovaly i emotikony, čímž se komunikace stává stále méně formální.

Jak je to v České republice?

Češi rozhodně nezaostávají. Za posledních deset let se počet uživatelů internetu v ČR téměř zdvojnásobil. Zatímco v roce 2006 ho využívalo 44 % Čechů ve věku 16 až 74 let, tak v roce 2016 je to až 82 %, čímž se Česká republika dostává na nadprůměrnou dvanáctou příčku v evropském hodnocení (Eurostat 2016). Denně internet používá 76,5 % Čechů, a to zejména k práci, oddechu a e-mailové komunikaci.

Velkou poptávku po svých službách zaznamenávají v poslední době především poskytovatelé cloudových řešení. Dle Českého statistického úřadu využívalo v lednu 2016 některou z placených služeb cloud computingu 18 % firem. Přesvědčivě nejoblíbenější službou je právě cloudový e-mail, který využívají více než tři čtvrtiny z nich. Zároveň 40 % společností v ČR využívá placený kancelářský software (ČSÚ 2016).

ICTS24

E-mailová řešení firmám usnadňují komunikaci nejen navenek, ale i napříč firmou. Řada e-mailových aplikací umožňuje využívat vedle e-mailu ještě sdílený kalendář, úkoly a některé i chat. Jednou z takových aplikací je eM Client, který umí snadno pracovat s e-mailovými účty od vícero poskytovatelů zároveň. Podporuje platformy Gmail, Exchange, iCloud, Outlook.com a další. Dokáže si poradit i s výpadkem internetového připojení a e-mail napsaný off-line okamžitě odešle po obnovení připojení.  Prozatím si český eM Client získal nejvíce uživatelů mezi Američany, ale díky své funkčnosti a přívětivé ceně se dostává do obliby i v Čechách. Nová verze 7.1 přijde s řadou vylepšení, a to zejména v oblasti zabezpečení komunikace.

 

Čtěte dále

Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %