Ve třetím čtvrtletí 2011 Dell zaznamenal nepatrný pokles v tržbách v důsledku slabší poptávky spotřebitelů po počítačích. Zisk však vzrostl. Celkové tržby činily 15,37 miliard dolarů. Ve stejném čtvrtletí loni dosahovaly 15,4 miliardy a analytici letos očekávali 15,6 miliardy dolarů.
Tržby v oblasti mobility, která zahrnuje notebooky a tablety, se snížily meziročně o 2 %. Obrat z prodeje desktopů poklesl o 6 % a příjmy z prodeje úložišť poklesly o 15 %. Celkově tyto produkty tvoří 56 % příjmů firmy.
Obrat z podnikových řešení a služeb, které zahrnují servery, storage a sítě, vzrostl o 8 % na 4,7 miliardy.
Zisk firmy vzrostl o 8,6 % na 893 milionů dolarů (0,49 dolaru na akcii), přičemž bez zahrnutí akvizic zisk činil 983 milionů. Analytici odhadovali zisk na akcii ve výši 0,47 dolaru.
Podniková oblast a vyšší marže
S tím, jak se firma zaměřuje na vysoce-maržový podnikový trh, se oblast consumeru částečně dostala do pozadí. Trh PC trpí vlivem nízkých marží i slabých prodejů a proto se Dell snaží své příjmy přesunout do podnikové sféry, uvedla společnost.
V oblasti enterprise Dell zaznamenal rekordní příjmy ve výši 4,7 miliardy dolarů. Dellu se dařilo prodávat dražší servery a další podnikové produkty. Další růst společnost zaznamenala v oblasti datových center, kam dodává síťové produkty a služby.
Finanční ředitel Brian Gladden uvedl, že hlavní oblastí růstu je segment malých a středních firem, kde Dell zaznamenal navýšení tržeb z prodeje serverů a síťových řešení o 18 %.
Ultrabook přijde do konce roku
Prodeje spotřebitelům klesaly především ve Spojených státech. Evropský trh se pro Dell stabilizoval a oblast Asie-Pacifik dosáhla silného růstu tržeb, dodal Gladden.
Dell se také snaží více zaměřit na prodej high-endových počítačů s vyšší marží. Vyplácí se proto prodeje modelů XPS, které nyní tvoří 20 % příjmů výrobce z consumer segmentu. Dell by měl také podle Gladdena ve čtvrtém čtvrtletí představit svůj ultrabook. Ve smartphonech a tabletech se zaměří především na podnikové zákazníky.
Zdroj: IDG News Service