Dell zaznamenal ve třetím čtvrtletí růstu zisku při stagnaci tržeb

18. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dell zveřejnil finanční výsledky za třetí čtvrtletí 2011. Společnosti za více zaměří na podnikový trh a high-endové počítače.

Dell zaznamenal ve třetím čtvrtletí růstu zisku při stagnaci tržebVe třetím čtvrtletí 2011 Dell zaznamenal nepatrný pokles v tržbách v důsledku slabší poptávky spotřebitelů po počítačích. Zisk však vzrostl. Celkové tržby činily 15,37 miliard dolarů. Ve stejném čtvrtletí loni dosahovaly 15,4 miliardy a analytici letos očekávali 15,6 miliardy dolarů.

Tržby v oblasti mobility, která zahrnuje notebooky a tablety, se snížily meziročně o 2 %. Obrat z prodeje desktopů poklesl o 6 % a příjmy z prodeje úložišť poklesly o 15 %. Celkově tyto produkty tvoří 56 % příjmů firmy.

Obrat z podnikových řešení a služeb, které zahrnují servery, storage a sítě, vzrostl o 8 % na 4,7 miliardy.

Zisk firmy vzrostl o 8,6 % na 893 milionů dolarů (0,49 dolaru na akcii), přičemž bez zahrnutí akvizic zisk činil 983 milionů. Analytici odhadovali zisk na akcii ve výši 0,47 dolaru.

Podniková oblast a vyšší marže

S tím, jak se firma zaměřuje na vysoce-maržový podnikový trh, se oblast consumeru částečně dostala do pozadí. Trh PC trpí vlivem nízkých marží i slabých prodejů a proto se Dell snaží své příjmy přesunout do podnikové sféry, uvedla společnost.

V oblasti enterprise Dell zaznamenal rekordní příjmy ve výši 4,7 miliardy dolarů. Dellu se dařilo prodávat dražší servery a další podnikové produkty. Další růst společnost zaznamenala v oblasti datových center, kam dodává síťové produkty a služby.

Finanční ředitel Brian Gladden uvedl, že hlavní oblastí růstu je segment malých a středních firem, kde Dell zaznamenal navýšení tržeb z prodeje serverů a síťových řešení o 18 %.

ICTS24

Ultrabook přijde do konce roku

Prodeje spotřebitelům klesaly především ve Spojených státech. Evropský trh se pro Dell stabilizoval a oblast Asie-Pacifik dosáhla silného růstu tržeb, dodal Gladden.

Dell se také snaží více zaměřit na prodej high-endových počítačů s vyšší marží. Vyplácí se proto prodeje modelů XPS, které nyní tvoří 20 % příjmů výrobce z consumer segmentu. Dell by měl také podle Gladdena ve čtvrtém čtvrtletí představit svůj ultrabook. Ve smartphonech a tabletech se zaměří především na podnikové zákazníky.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci