Dell rozděluje nabídku svých produktů na skupiny „comercial“ (GCC) a „consumer“ (1DD). Partnerský program pro podporu prodeje první skupiny je nyní jednodušší. Prodejci, kteří nabízejí produkty Dell pro domácí uživatele, pak získávají možnost zapojit se do programu zcela nového.
V srpnu uplynul jeden rok od oficiálního vyhlášení podmínek partnerského programu Dell PartnerDirect v České republice pro oblast „comercial“ produktů, který byl rozdělen do třech úrovníí. Po roce Dell program vyhodnotil a připravil jeho zjednodušení. Nově jsou k dispozici pouze dvě kategorie: Registered Partner pro všechny partnery zaregistrované přes Partnerský portál a Certified Partner s různými možnostmi specializací pro ty, kteří mají zájem a kapacitu posunout své možnosti od prodeje krabicového zboží k pokročilým řešením postavených na produktech Dell.
„Program Dell PartnerDirect slavil na českém trhu úspěch. Partnersky prodej narostl v posledních dvou čtvrtletích o více než sto procent. Změny v programu nám umožní více se soustředit na certifikaci partnerů a otevírání obchodních příležitostí v oblasti pokročilejších a pro partnery ještě ziskovějších řešení,“ zhodnotil změny pro ChannelWorld Stanislav Hájek, channel marketingový manažer společnosti Dell Česká republika.
Nový program pro „consumer“ segment
Dell v posledních týdnech kontaktoval většinu partnerů zapojených do programu Dell PartnerDirect, aby je informoval také o spuštění činnosti dedikovaného oddělení pro prodej domácích „consumer“ produktů. Toto oddělení začíná nově působit i v České republice a v rámci programu PartnerDirect vyvíjí své vlastní aktivity, aby podpořilo prodej produktů jako je Inspiron, Studio nebo XPS.
Stejně jako již dva roky existující oddělení pro firemní produkty působí nové oddělení v rámci programu PartnerDirect, ale jelikož se každé z nich zaměřuje na různé segmenty koncových uživatelů, jejich obchodní a partnerské pobídky se liší. Proto je důležité rozlišovat, jde-li o Globální komerční segment (zkratka GCC) nebo program Distribuce - produkty pro domácnost (zkratka 1DD).
Do těchto sekcí je rozdělen i Partnerský portál a pro každou sekci je třeba udělat zvláštní registraci do partneského programu. Tedy pokud jste dosud byli zaregistrováni do programu PartnerDirect, šlo o část GCC. Pokud máte zájem spolupracovat i s nově vznikajícím oddělením pro domácí produkty, je třeba projít registraci ještě jednou a před název své společnosti uvést slovo „Consumer“. Oba programy jsou přitom stále otevřeny i pro nové zájemce.
Partnerský program Dellu přináší svým účastníkům celou řadu výhod od zpětných rabatů, přes bohatou marketingovou podporu, až po možnost certifikace pro prodej podnikových řešení. Více se o něm můžete dozvědět na zmíněném Partnerském portálu, ale také v tištěném speciálu ChannelWorldu, který vychází 24. 9. 2010 (registrujte se k odběru zde).
Změny ve společnosti Dell Česká republiky nastaly i na personální úrovni. S platností od září byl do pozice jejího generálního ředitele jmenován Jiří Kysela. Exkluzivní rozhovor s novým generálním ředitelem, ve kterém podrobněji probíráme i změny v partnerském programu, najdete na ChannelWorldu již během září.
Zdroj: Dell, ChannelWorld