Dell minulý týden představil strategii, v rámci níž bude v dlouhodobém horizontu pěstovat softwarovou oblast jako sekundární, ale klíčovou, část své nabídky pro podnikové zákazníky.
Dell se nechce stát vyloženě softwarovou společností, ale chce vytvořit softwarové produkty, které bude moci přidat ke svým serverům, službám a síťovým a storage řešení, uvedl John Swainson, prezident softwarové skupiny, ve webcastovém projevu při příležitosti dne analytiků společnosti.
John Swainson, bývalý CEO softwarové firmy CA, nastoupil do Dellu v únoru s cílem sjednotit softwarové nabídky do jedné jednotky.
V loňském kalendářním roce Dell akvíroval osm společností (mezi nimi i SonicWall, Wyse Technology, Clerity a Make Technologies).
Dell nehledá jen ziskové oblasti na softwarovém trhu, uvedl Swainson. Zaměřuje se na nabídku softwaru, který zjednoduší správu a zabezpečení zařízení a počítačů a nabídne také řešení a servery s business intelligence a cloudovými aplikacemi. Výrobce postupně váže modely služeb na hardware a chce nabízet bundly pro rychlé nasazení infrastruktury jako služby a softwaru jako služby.
2 miliardy dolarů musí dolů
Další změnou ve strategii společnosti Dell je cíl snížit náklady v následujících třech letech o dvě miliardy dolarů. Dell toho chce dosáhnout standardizací konfigurací, přesunem provozů do dostupnějších geografických míst a zvýšením efektivity v dodavatelském řetězci, uvedl Michael Dell, CEO společnosti, ve své keynote.
Výkonný ředitel dále uvedl, že firma reinvestuje část úspor ze nákladů do růstových oblastí, jako je podnikový byznys.
Výrobce chce do roku 2016 ušetřit 1 miliardu dolarů na nákladech v oblasti výroby počítačů, řekl Jeff Clarke, vicepředseda a prezident globálního provozu a výpočetních řešení pro koncové uživatele ve společnosti Dell. Michael Dell přitom upozornil, že při zaměření na podnikovou oblast a datová centra společnost neopouští sféru PC.
Zdroj: IDG News Service