V Sokolovně Průhonice se setkali zástupci společnosti Dell se svými Preferred Premier Partnery a distributory.
Po shrnutí výsledků partnerského obchodního roku, představení novinek ve spolupráci a prezentaci produktových vizí pro rok 2015 přišla na řadu řízená ochutnávka francouzských koňaků a večerní raut.
Jiří Kysela, generální ředitel společnosti Dell v ČR připomenul, že loni byla na evropské úrovni zavedena „omni-channel strategie“ přístupu k zákazníkům.
Evropské změny se lokálního zastoupení výrazněji nedotkly vzhledem k již dřívějšímu rozvoji spolupráce a s prodejním kanálem a distribucí. Přesto bude letos pokračovat konsolidace a optimalizace procesů, tak aby spolupráce mezi Dellem, distributory a partnery byla co nejhladší, uvedl Kysela.
Loňský rok byl v historii českého Dellu co do obratu nejlepší a společnost očekává, že se letos podaří výsledky ještě více vylepšit. Jiří Kysela proto povzbudil partnery do dalšího byznysu, poděkoval jim za spolupráci a trpělivost při řešení „potíží růstu“ a popřál, ať si večer užijí.
Partnerský byznys Dellu roste
Pavel Halfar, channel sales manger společnosti Dell, převzal slovo a zopakoval, že loňské výsledky jsou především práce partnerů a distributorů, za což jim děkuje.
Za rok 2014 činil nepřímý prodej přes partnery 60 % obratu s meziročním nárůstem o 3 %. Broadline distributoři (100Mega Distribution, AT Computers a SWS) a VAD (DNS) rostli v obratu u Dellu o 22 %.
Certifikovaní partneři (Preferred a Premier) loni rostli o 18 % a celkově enterprise obrat s partnery narostl o výrazných 40%
Podpora se zvýší, ale pozor na certifikace
Po reorganizaci dostávají lokální zastoupení Dellu více pravomocí a současně mohou využívat více regionálních zdrojů. Pro české partnery to podle Pavla Halfara znamená, že se jim bude channel tým moci více věnovat.
Letos chce Dell proto s partnery začít pravidelně procházet jejich obchodní plány a nastavovat podle toho spolupráci na další období.
Pavel Halfar připomenul, že jen partneři s kompetencemi, kteří znají produkty lépe, a mohou je tak lépe prodávat, budou odměňovány zpětnými rabaty. Pokud v daném produktovém segmentu nedržíte certifikaci, Dell vám z něj již letos od 1. čtvrtletí rabaty nevyplatí. Nově Dell zavádí kompetence v oblasti klientských zařízení (pracovní stanice a PC).
Dále Pavel Halfar zmínil, že Dell bude dbát na to, aby distribuce měla naskladněny správné produkty (z klientských zařízení) a ve správných cenách. Cílem je, aby partneři odebírali zboží přímo od broadlinerů.
Připomenul také Solution Configurator pro vytváření sestav podnikových řešení. Partner si zde může sám sestavit konfiguraci podle potřeb zákazníka a ve velmi krátké době může získat informaci o ceně, případně s týmem Dell flexibilně konfigurace ladit. Pokud si s konfigurátorem nebudete vědět rady, vždy se můžete obrátit na VAD distributora, společnost DNS.
Marketing? Jediný IT výrobce od A do Z
Poté marketing manager Stanislav Hájek představil hlavní marketingovou zprávu pro letošní rok, tedy že „Dell je jediný end-to-end IT dodavatel na trhu“, který pokrývá všechny produkty a řešení od „A do Z“. Více o produktech a strategii z tiskové konference a prezentací Ondřeje Bačiny a Petra zajíčka naleznete zde.
Pro rok 2015 se chce Dell v marketingu zaměřit na tři hlavní oblasti: podporovat strategické obchody (v klientských zařízeních i enterprise řešeních), rozvíjet distribuční a partnerskou síť a podporovat viditelnost na trhu jako jediný „end-to-end“ výrobce.
Stanislav Hájek také uvedl, že lokálně Dell disponuje většími zdroji pro marketingovou podporu partnerů a distributorů. Jednou z klíčových cest, jak se k těmto zdrojům dostat, je partnerský portál. Obsahuje právě Solution konfigurátor pro celé enterprise portfolio, napojení na obchodní tým a konzultanty Dellu, informace pro certifikace, prezentace, konkurenční srovnání a další nástroje.
Nově Dell spouští motivační program PartnerAdvantage, který umožňuje jednotlivcům uvnitř partnerských firem čerpat za prodeje další výhody.
V rabatovém programu dochází ke sjednocení podmínek s ostatními evropskými zeměmi a díky napojení na podpůrné týmy získáte přehled o plnění na partnerském portálu. Přibyl také rabat za získání nových zákazníků v dané produktové oblasti. Tyto skupiny byly navíc rozšířeny o nové produkty.
Eva Koutná vede Dell Software
Za rozvoj byznysu se softwarovými řešeními společnosti Dell v České republice nyní odpovídá Eva Koutná. Přináší si řadu zkušeností ze společností Symantec, VMware, Citrix a krátce také z HP.
V rámci akce představila Eva Koutná dva distributory Dell Software, kterými jsou společnosti Bakotech a DNS. Tím vyzvala také hardwarové partnery, kteří by měli o softwarové portfolio zájem, k seznámení.
Po produktových prezentacích Ondřeje Bačiny a Petra Zajíčka se již rozproudila volná diskuze a degustace koňaků (více v galerii).
Zdroj: ChannelWorld