Společnost Dell Technologies uspořádala v Praze jednu ze dvou zastávek své Dell EMC Reseller Roadshow, na které představila partnerům novinky napříč svým portfoliem a pochlubila se novým showroomem klientských zařízení. Setkání se konalo v sídle společnosti na pražském Chodově.
Uživatele pracovních stanic máme rádi
Petr Zajíček měl na starost jednu polovinu programu, která probíhala právě v novém showroomu. Partneři se v první části mohli seznámit s průřezem aktuální nabídky notebooků Vostro, Latitude nebo XPS, přičemž nechybělo ani demonstrační „skalisko“ s odolnými notebooky řady Rugged.
„Uživatele pracovních stanic máme v Dellu rádi,“ řekl Petr Zajíček na úvod druhé části prezentace klientských zařízení a odůvodnil to tím, že kreativní profesionálové hledají výkonná a spolehlivá zařízení, za která jsou ochotni zaplatit.
Dell již dlouhodobě nabízí portfolio pracovních stanic Dell Precision a zákazníkům nabízí pomocnou ruku při výběru správného zařízení včetně webového konfigurátoru a certifikace a optimalizace konkrétních modelů pro konkrétní profesionální software.
Výrobce v případě potřeby nabízí také zajímavou možnost Desktop to Datacenter, kdy se pracovní stanice v rackovém formátu umístí do datacentra a poslouží buď jako základ virtualizovaného prostředí nebo jako vzdálené PC, ke kterému lze přistupovat z libovolného klientského zařízení.
Vezměte zákazníky na výlet na Chodov
Další dobrou příležitostí pro partnery jsou podle Zajíčka obrazovky Dell Large Format Displays, velkoformátové dotykové displeje typu all-in-one s úhlopříčkou od 55“ do 86“, které fungují ve spolupráci s miniPC Intel Unite, které lze schovat do těla samotného displeje.
Tato řešení jsou ideální volbou pro moderní zasedací místnosti, neboť podporuje všechny operační platformy. Všichni v zasedačce se proto mohou připojit k obrazovce přes své osobní zařízení. Připojit se navíc mohou i ti, co se nacházejí jinde díky integrovaným pluginy pro telekonference.
Zajíček na závěr vyzval partnery, aby využívali existence nového showroomu, aby do něj vodili své zákazníky, ukázali jim technologie naživo a nechali je, aby si vše sami vyzkoušeli. Na závěr partnerům připomněl, aby nezapomínali na přidanou hodnotu v různých bezplatných řešeních Dellu.
Podpora zařízení od kolébky po rakev
Druhá polovina setkání probíhala v protější budově, kde historicky sídlilo EMC. Projektový manažer Jan Filip zde představil portfolio služeb Dellu, které se snaží pokrýt celý životní cyklus zařízení od výběru až po jeho likvidaci poté, co definitivně doslouží.
Sada služeb ProDeploy Client pokrývá fázi nasazení zařízení. Zákazník získá k dispozici kontakt na projektového manažera a Dell jej provede všemi kroky od specifické tovární konfiguraci zařízení přes on-site instalaci a migraci dat až po 30denní podporu
Sada ProDeploy Enterprise pak nabízí prakticky totožnou podporu pro nasazení podnikových řešení. Oba balíčky jsou k dispozici ve třech odstupňovaných variantách (Basic Deployment, ProDeploy a ProDeply Plus), které se liší rozsahem služeb a dostupností podpory.
Služby ProSupport Client jsou určeny k průběžné podpoře zařízení v aktivním provozu. Sada je opět dostupná ve třech stupních (Base Warranty, ProSupport a ProSupport Plus), přičemž vyšší varianty nabízejí například prediktivní servis nebo dedikovaného technical account managera.
Ekvivalentní sada ProSupport Enterprise pro podniková řešení pak nabízí hned čtyři varianty, přičemž balíček ProSupport Plus Flex je určený pro zákazníky s velkým objemem řešení, klade důraz na jejich určité typy a nabízí pružnější nastavení podpory.
Poslední fází je pak sada služeb Asset Resale & Recycling, které obstarají sběr vysloužilých zařízení, jejich třídění a certifikovanou destrukci dat a další nakládání s každým zařízením včetně možnosti jeho uplatnění na sekundárním trhu. Dodejme, že Dell takto „vyřídí“ zařízení od jakéhokoliv výrobce.
WADIM aneb jak navrhovat podniková řešení
Druhou částí pak partnery provedl systémový konzultant Martin Joniak, který hovořil o preferovaném procesu navrhování zákaznických řešení na principu WADIM (workshop, assessment, design, implementation, maintenance).
Joniak detailně rozvedl jednotlivé fáze na příkladu modelového zákazníka v podobě malé firmy se zastaralou infrastrukturou. První fází je worshop, kde dojde k seznámení, identifikaci problémů zákazníka a definici cílů projektu. Joniak zdůraznil, jak nesmírně významná tato fáze je.
V druhé fázi následuje vyhodnocení zákazníkova prostředí, řešení konkrétních otázek, měření a získávání konkrétních dat. Dell k tomuto nabízí nástroj Live Optics, který analyzuje dění v celém systému (v případě potřeby až po dobu sedm dní) a poskytne užitečný report pro následující fázi.
Třetí fází už je design nového systému nebo řešení, které plní stanovené cíle. Dochází k návrhu konkrétní konfigurace serverů, switchů, diskových polí atd., přičemž vše musí odsouhlasit zákazník. Joniak zdůraznil, že až zde přichází chvíle pro výběr dodavatele a konkrétní cenové nabídky.
Předposlední fází je pak implementace, kde Joniak zdůraznil příležitost pro partnery, aby si vydělali prostřednictvím prodeje služeb s přidanou hodnotou, a to jak těch od Dellu, tak svých vlastních. Závěrečnou fází je pak poskytování údržby a podpory po implementaci i po zbytek cyklu nového systému.
Zdroj: ChannelWorld