Dell se nechal ještě před dokončením akvizice EMC slyšet, že se chystá sloučit partnerské programy obou společností. Tento týden byly zveřejněny první informace o tom, jak bude Dell EMC Partner Program vypadat, byť zatím jde spíše o koncept a fráze.
Nepřekvapí, že nový program podle Dellu „přebírá ty nejlepší aspekty“ dosavadní partnerské podpory Dell a EMC. Struktura programu byla podle Dellu konzultována s předními resellery po celém světě s důrazem na tři hlavní pilíře v podobě jednoduchost, předvídatelnost a ziskovost.
Součástí slučovacího procesu bude mimo jiného rozšíření programu Dell FastTrack na členy programu Business Partner Program společnosti EMC, do kterého se naopak zapojí řada strategických partnerů Dellu. Tyto kroky umožní všem partnerům okamžitě nabízet kompletní produktové portfolio Dell EMC.
Program bude mít široký záběr a kromě resellerů bude určen i zbytku ekosystému včetně poskytovatelů řešení, poskytovatelů cloudových služeb, globálních aliancí, OEM výrobců nebo distributorů. V prosinci 2016 budou zveřejněna kritéria pro dosažení jednotlivých úrovní a partneři budou mít šest měsíců na to, aby je splnili.
Program je podle Dellu nastaven tak, aby pomohl partnerům dosáhnout nejvyšších úrovní, které ponesou názvy Gold, Platinum a Titanium. Pro naprostou špičku mezi partnery bude připravena ještě exkluzivní úroveň Titanium Black.
Jednotlivé úrovně se podle Dellu přizpůsobí klíčovým obchodním modelům partnerů a nabídnou flexibilitu a řadu benefitů včetně „štědrých rabatů“ pro partnery, kteří dokáží získávat nové klienty, budou schopni prodávat služby nebo budou nabízet celé portfolio.
Zdroj: IDG News Service, Dell