David Rusín: D-Link chce letos s partnery růst na IP kamerách

19. 6. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: D-Link
David Rusín, channel sales manager ve společnosti D-Link, který se probojoval mezi top 5 channel manažery roku 2012 odhaduje hlavní oblasti růstu prodeje pro letošní rok.

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti v prodejních/distribučních kanálech?

Před osmi lety jsem začal pracovat na straně prodejců v tehdejším CzechComputeru, poté jsem dva a půl roku působil v distribuční společnosti Tech Data, kde jsem začínal jako obchodník a postupně se vypracoval na produktového manažera pro značku D-Link. Jelikož se mi ve spolupráci dařilo, nabídl mi D-Link pozici channel managera, na které působím čtyři a půl roku.

Na jakých hlavních aktivitách pro podporu partnerské spolupráce jste vloni pracoval?

Mým hlavním cílem nejen za poslední rok bylo a je rozvíjení prodeje byznys řešení D-Linku v České republice a na Slovensku. Snažím se tedy partnerům firmu ukázat jako výrobce s přidanou hodnotou, který se nesoustředí pouze na cenotvorbu, ale poskytuje také poradenství a další podporu.

V čem konkrétně partnerům pomáháte?

Systém práce s partnery jsme vytvořili na více frontách. Prodejci registrovaní v partnerském programu získávají lepší projektové ceny nebo mají možnost registrace projektů, a tím ochrany zakázek. Každé dva týdny pak pořádáme on-line školení, která většinou vedu, a občasně také připravujeme pro partnery v různých částech ČR osobní školení zaměřené více na technologie. Kromě toho mají partneři ve VIP programu k dispozici produkty na zápůjčky, zboží za demo ceny apod.

Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch ve spolupráci s partnery D-Linku?

Největším kladem minulého roku je pro mě vyrovnání poměru obratu z byznys řešení a z domácích produktů na 50 : 50, přičemž historicky tento poměr činil zhruba 80 : 20 ve prospěch consumer produktů. Podařilo se nám získat velké množství partnerů, kteří se rozhodli s námi dělat větší projekty a zaměřit se na oblast s vyššími maržemi.

Jaké jsou vaše hlavní cíle pro letošní rok?

D-Linku se podařilo získat v Německu první pozici na trhu IP dohledových řešení, takže mým jednoznačným záměrem pro letošní rok je replikovat tento úspěch i na českém trhu.  Myslím si, že máme dobré předpoklady pro úspěšný prodej těchto produktů. Naše technologie mydlink byla velice příznivě přijata a už nyní vidím meziroční nárůst v IP dohledu na úrovni 301 %.

Jaký letos očekáváte vývoj partnerského prodeje?

bitcoin školení listopad 24

Trochu „buddhisticky“ jsem se naučil mnoho neočekávat, abych nebyl zklamaný, ale nějaké odhady samozřejmě mám. Předpokládám, že se prodeje v rámci produktových skupin budou přelévat do oblasti storage, 10Gbitových Ethernet přepínačů a IP dohledu, a to v neprospěch tradičních řešení navázaných na stavebnictví, které v posledních letech stále klesá. Ve výsledku by celkový obrat mohl dosáhnout podobných čísel jako loni.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?