Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti v prodejních/distribučních kanálech?
Před osmi lety jsem začal pracovat na straně prodejců v tehdejším CzechComputeru, poté jsem dva a půl roku působil v distribuční společnosti Tech Data, kde jsem začínal jako obchodník a postupně se vypracoval na produktového manažera pro značku D-Link. Jelikož se mi ve spolupráci dařilo, nabídl mi D-Link pozici channel managera, na které působím čtyři a půl roku.
Na jakých hlavních aktivitách pro podporu partnerské spolupráce jste vloni pracoval?
Mým hlavním cílem nejen za poslední rok bylo a je rozvíjení prodeje byznys řešení D-Linku v České republice a na Slovensku. Snažím se tedy partnerům firmu ukázat jako výrobce s přidanou hodnotou, který se nesoustředí pouze na cenotvorbu, ale poskytuje také poradenství a další podporu.
V čem konkrétně partnerům pomáháte?
Systém práce s partnery jsme vytvořili na více frontách. Prodejci registrovaní v partnerském programu získávají lepší projektové ceny nebo mají možnost registrace projektů, a tím ochrany zakázek. Každé dva týdny pak pořádáme on-line školení, která většinou vedu, a občasně také připravujeme pro partnery v různých částech ČR osobní školení zaměřené více na technologie. Kromě toho mají partneři ve VIP programu k dispozici produkty na zápůjčky, zboží za demo ceny apod.
Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch ve spolupráci s partnery D-Linku?
Největším kladem minulého roku je pro mě vyrovnání poměru obratu z byznys řešení a z domácích produktů na 50 : 50, přičemž historicky tento poměr činil zhruba 80 : 20 ve prospěch consumer produktů. Podařilo se nám získat velké množství partnerů, kteří se rozhodli s námi dělat větší projekty a zaměřit se na oblast s vyššími maržemi.
Jaké jsou vaše hlavní cíle pro letošní rok?
D-Linku se podařilo získat v Německu první pozici na trhu IP dohledových řešení, takže mým jednoznačným záměrem pro letošní rok je replikovat tento úspěch i na českém trhu. Myslím si, že máme dobré předpoklady pro úspěšný prodej těchto produktů. Naše technologie mydlink byla velice příznivě přijata a už nyní vidím meziroční nárůst v IP dohledu na úrovni 301 %.
Jaký letos očekáváte vývoj partnerského prodeje?
Trochu „buddhisticky“ jsem se naučil mnoho neočekávat, abych nebyl zklamaný, ale nějaké odhady samozřejmě mám. Předpokládám, že se prodeje v rámci produktových skupin budou přelévat do oblasti storage, 10Gbitových Ethernet přepínačů a IP dohledu, a to v neprospěch tradičních řešení navázaných na stavebnictví, které v posledních letech stále klesá. Ve výsledku by celkový obrat mohl dosáhnout podobných čísel jako loni.
Zdroj: ChannelWorld