Podle dat společnosti Datart na sklonku prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky prodejce registruje zejména mezi studenty středních a vysokých škol.
„Priority spotřebitelů se během letní sezóny výrazně proměňují. Zatímco v prvních prázdninových týdnech si lidé pořizují především vybavení na léto a na dovolenou, v posledních týdnech prázdnin se jejich priority postupně přesouvají směrem ke shánění výbavy pro žáky a studenty nastupující v září do škol. Mezi tu patří třeba právě chytré telefony, notebooky či tablety, jejichž prodeje oproti začátku prázdnin výrazně stoupají,“ vysvětluje Roman Šubrt,vedoucí produktového marketingu IT/GSM Datart.
Zápisky? Jedině elektronicky
Kromě žáků základních škol do lavic v září usednou také středoškoláci a o měsíc později se do přednáškových sálů vrátí i vysokoškoláci. Právě ti stále častěji využívají elektronická zařízení – ať už jsou to notebooky nebo tablety – k zaznamenávání poznámek z hodin a přednášek.
„Studenti při výběru zařízení často myslí i na další využití než jen na pořizování zápisků nebo brouzdání na internetu. Naše data ukazují, že si tito zákazníci často vybírají produkty, které mají kvalitní komponenty a zejména u notebooků tak mohou tento produkt využít jak k plnění svých školních povinností, tak i na práci či hraní her,“ říká Šubrt. „Pro mnohé je také rozhodujícím faktorem dotyková obrazovka a možnost ovládání dotykovými pery,“ doplňuje.
Čechům nevadí si za kvalitu připlatit
Datart dále uvádí, že v souvislosti se zlepšením ekonomické situace českých domácností a opětovným růstem jejich kupní síly se pomalu posouvá zájem spotřebitelů směrem ke kvalitnějším produktům a prověřeným značkám.
„Naše data ukazují, že zákazníci dnes raději dají přednost značkám, jejichž produkty se sice pohybují v o něco vyšších cenových kategoriích, ale u kterých mají zároveň jistotu, že jim dodají kvalitní produkt a služby s ním spojené. Dobré zkušenosti se značkou jsou dnes pro spotřebitele klíčové,“ uzavírá Šubrt.
Zdroj: Datart