Hlavní navigace

Datart: Přípravy na nový školní rok vrcholí, zájem o notebooky roste o třetinu

27. 8. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení.

Podle dat společnosti Datart na sklonku prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky prodejce registruje zejména mezi studenty středních a vysokých škol.

„Priority spotřebitelů se během letní sezóny výrazně proměňují. Zatímco v prvních prázdninových týdnech si lidé pořizují především vybavení na léto a na dovolenou, v posledních týdnech prázdnin se jejich priority postupně přesouvají směrem ke shánění výbavy pro žáky a studenty nastupující v září do škol. Mezi tu patří třeba právě chytré telefony, notebooky či tablety, jejichž prodeje oproti začátku prázdnin výrazně stoupají,“ vysvětluje Roman Šubrt,vedoucí produktového marketingu IT/GSM Datart.

Zápisky? Jedině elektronicky

Kromě žáků základních škol do lavic v září usednou také středoškoláci a o měsíc později se do přednáškových sálů vrátí i vysokoškoláci. Právě ti stále častěji využívají elektronická zařízení – ať už jsou to notebooky nebo tablety – k zaznamenávání poznámek z hodin a přednášek.

„Studenti při výběru zařízení často myslí i na další využití než jen na pořizování zápisků nebo brouzdání na internetu. Naše data ukazují, že si tito zákazníci často vybírají produkty, které mají kvalitní komponenty a zejména u notebooků tak mohou tento produkt využít jak k plnění svých školních povinností, tak i na práci či hraní her,“ říká Šubrt. „Pro mnohé je také rozhodujícím faktorem dotyková obrazovka a možnost ovládání dotykovými pery,“ doplňuje.

Čechům nevadí si za kvalitu připlatit

Datart dále uvádí, že v souvislosti se zlepšením ekonomické situace českých domácností a opětovným růstem jejich kupní síly se pomalu posouvá zájem spotřebitelů směrem ke kvalitnějším produktům a prověřeným značkám.

MMF24

„Naše data ukazují, že zákazníci dnes raději dají přednost značkám, jejichž produkty se sice pohybují v o něco vyšších cenových kategoriích, ale u kterých mají zároveň jistotu, že jim dodají kvalitní produkt a služby s ním spojené. Dobré zkušenosti se značkou jsou dnes pro spotřebitele klíčové,“ uzavírá Šubrt.

Zdroj: Datart

Čtěte dále

TD Synnex rozšiřuje nabídku pro ukládání a zálohování, uzavřel kontrakt s Object First
TD Synnex rozšiřuje nabídku pro ukládání a zálohování, uzavřel kontrakt s Object First
IDC: Svět investuje do AI, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
IDC: Svět investuje do AI, výdaje v roce 2028 překonají 630 miliard dolarů
Arrow spojuje síly se Scality, rozšíří distribuci odolných úložných řešení
Arrow spojuje síly se Scality, rozšíří distribuci odolných úložných řešení
Sophos: Počet ransomwarových útoků na maloobchod se snížil, zotavení je ale dražší
Sophos: Počet ransomwarových útoků na maloobchod se snížil, zotavení je ale dražší
Ceny ChannelWorld Awards 2023 byly rozdány, AT Computers slaví double
Ceny ChannelWorld Awards 2023 byly rozdány, AT Computers slaví double
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS