Společnost CZC.cz oznámila, že v uplynulém fiskálním roce utržila přes 4,5 miliardy Kč z prodeje zboží a služeb, což představuje meziroční nárůst o 13 %. E-shop vloni rozeslal přes 3,5 milionu kusů zboží v 1,2 milionu objednávek.
„Z pohledu tržeb byla nejvýkonnější kategorie televize a video. Za 45% meziroční růst tohoto segmentu může zejména přechod na nový signál DVB-T2 a s ním spojená výměna přijímačů,“ vysvětluje Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.
Dodává, že kategorie audio meziročně vyrostla o 38 % a dvouciferným tempem rostl také gaming včetně herních počítačových sestav, chytrá elektronika, mobily, digitální fotoaparáty a kamery.
Společnosti se dle vlastních slov dařilo i v segmentu B2B, ve kterém vykázala více než 30% nárůst. Největší podíl na obratu v tomto segmentu měly podle CZC.cz notebooky, síťové prvky, montované počítače a telefony.
Téměř polovina zákazníků nakupuje z mobilu
Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz, upřesňuje, že z pohledu tržeb byl nejúspěšnější pátek 29. listopadu, kdy se mezinárodně slaví nákupní svátek Black Friday.
„Růst tržeb nezastavil ani korona virus. Naopak od začátku krize se tržby díky přílivu zákazníků do online prostředí a zájmu o konkrétní produkty vhodné k práci z home officu meziročně zvedly o více než 50 %,“ vysvětluje Duda.
V souladu s obecným trendem také na CZC.cz vzrostl počet uživatelů, kteří používají pro přístup na e-shop mobilní telefon – ten se zvýšil ze 37 na 45 %.
Tento rok se CZC.cz chystá oslovit i zákazníky v zahraničí, s čímž mu má pomoci program Mall Partner: „Letos plánujeme prodej takto rozšířit i do dalších zemí, kde Mall působí, jako je Polsko, Maďarsko, Slovinsko či Chorvatsko,“ plánuje Dvořáková.
Zdroj: CZC.cz