ČSÚ ve zprávě uvádí, že ve 2. čtvrtletí roku 2012 uvedlo více než 2,6 mil. Čechů, tedy 31 % z celkového počtu obyvatel ČR a 44 % z celkového počtu uživatelů internetu, že nakoupilo v uplynulých dvanácti měsících přes internet.
Mezi internetovými uživateli nakupuje přes internet nepatrně více žen než mužů. Nejčastěji přes internet nakupují vysokoškoláci a osoby ve věku 24–34 let.
Informace o zboží a službách si na internetu hledá 58 % Čechů starších 16 let. Mezi internetovými uživateli tyto informace vyhledává 83,7 % lidí.
ČSÚ upozorňuje, že zvláštní skupinou jsou pak ženy na rodičovské dovolené, těch přes internet nakupuje zhruba polovina (60 % uživatelek internetu). Cílová skupina však není pro prodejce ICT a CE příliš relevantní.
Internet pro prodej zboží či služeb využívá 11 % Čechů, respektivea 16 % internetových uživatelů z ČR starších 16 let.
Kdo nakupuje elektroniku?
Mobilní telefony a příslušenství k nim nakoupila zhruba pětina těch, kteří uvedli, že v posledních 12 měsících nakoupili přes internet. Mobilní produkty nakupovali především muži (32 %) v porovnání s ženami (9,5 %). Při věkovém srovnání však žádná skupina zákazníků významněji nepřevažuje.
Bílou techniku a elektrospotřebiče pro domácnost nakoupilo 12 % Čechů, kteří přes internet za poslední rok nakupovali. I zde převažují mezi zákazníky muži (15 %) nad ženami (9 %).
Polovina zákazníků platí přes internet
Za zboží nakoupené přes internet prostřednictvím internetu zaplatilo ve 2. čtvrtletí 2012 48 % Čechů. Při osobním odběru pak platili téměř tři čtvrtiny (73 %) těch, kteří nakoupili přes internet.
Devět z deseti nakupujících přes internet pak uvedlo, že nakoupilo zboží od dodavatele z České republiky. Naopak v dalších zemích EU nakoupilo přes internet 14,5 % internetových zákazníků.
Zdroj: ČSÚ