Téměř 80 % českých firem s deseti a více zaměstnanci má vlastní webové stránky. Vyplývá to z dat za leden 2012, která zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Oproti roku 2000 se tak podíl firem s vlastním webem zdvojnásobil. Meziročně se však podíl firem s vlastním webem zvýšil pouze o dva procentní body.
Nejčastěji mají webové stránky velké firmy s 250 a více zaměstnanci, z nichž vlastním webem disponuje 93,1 %.
Středně velké firmy s 50 až 249 zaměstnanci mají vlastní web v 89,9 % případů. Výrazněji nezaostávají ani menší firmy s 10 až 49 zaměstnanci, kde podíl firem s vlastním webem činí 77,1 %.
Nadpoloviční většina českých firem s deseti a více zaměstnanci si webové stránky nechala vytvořit externí firmou. Za leden 2012 jde o 65 % firem. Necelá polovina, tedy konkrétně 47 % firem, pak služeb externí firmy využívá k průběžné správě svého webu.
Roste počet webů umožňujících realizaci objednávky i platby
Podle dat Českého statického úřadu za leden 2012 má 48 % firem na svém webu ceník nebo katalog (v roce 2010 šlo o 44 %). Z dalších čísel lze odvodit, že firmy ve zvyšujícím se počtu již neberou své webové stránky pouze jako nástroj pro šíření informací, ale jako přímý obchodní kanál.
Více než třetina firem, tedy konkrétně 34 %, prostřednictvím webu přijímá objednávky a rezervace (v roce 2010 to bylo 25 %) a 18 % umožňuje zákazníkům na svém webu i zaplatit za zboží či služby (v roce 2010 se jednalo pouze o 3 %).
Dále 10 % firem umožňuje „konfigurovat“ objednávané zboží či služby (nárůst o jeden procentní bod oproti roku 2010) a 7 % nabízí možnost sledování stavu zakázky či objednávky (v roce 2010 šlo o 5 %).
Tabulka č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)
Tabulka č.2: Funkcionality webových stránek podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)
Graf č.1: Podniky v ČR s webovými stránkami (zdroj: Český statistický úřad)
Graf č.2: On-line služby na webových stránkách podniků v ČR, leden 2012 (zdroj: Český statistický úřad)
Zdroj: Český statistický úřad