Podle Českého statistického úřadu tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v únoru meziročně očištěné o pracovní a kalendářní dny klesly o 1,6 %. Meziroční růst tržeb bez očištění o 1,6 % byl ovlivněn zejména vyšším počtem pracovních i kalendářních dní.
Nejvíce vzrostly tržby v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 9,4 % a s počítačovým a komunikačním zařízením o 8,5 %. ČSÚ přitom uvádí, že ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením v únoru poklesly nejvýrazněji.
Dařilo se také prodejcům textilu a obuvi (růst o 3,8 %), prodeji přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 3,4 %) a specializovaným prodejnám s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 2,8 %).
Kromě již zmiňovaného prodeje pohonných hmot klesly tržby v nespecializovaných prodejnách o 0,9 % a ve specializovaných prodejnách s výrobky pro domácnost (o 0,1 %).
Zdroj: Eurostat, ČSÚ
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webu Eurostatu.
Zdroj: ČSÚ, Eurostat