Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) se v České republice již třetím rokem zvyšují maloobchodní tržby. Jen v období od ledna do dubna stouply o 6,3 %, přičemž spotřebitelé více utrácejí za nepotravinářské zboží.
Za nejdynamičtěji segment v maloobchodu ČSÚ označuje internetový prodej a zásilkové služby. Tržby v těchto podnicích dosahují nejyššího meziročního růstu, konkrétně o 21,5 % v roce 2015 a o 18,8 % v prvních čtyřech měsících letošního roku.
„Na podniky prodávající zboží prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby připadá asi 5 % celkových maloobchodních tržeb. Převážná část přitom pochází z prodeje počítačového a komunikačního zařízení a potřeb pro domácnost. Naopak nejmenší podíl na tržbách internetových obchodů mají potraviny,“ uvedla Iva Ritschelová, předsedkyně ČSÚ.
ČSÚ dodává, že prodejci počítačových a komunikačních zařízení dosahují se 16,3 % jedné z nejnižších marží. Hůře jsou na tom jen prodejci pohonných hmot (6,8 %), naopak nejlépe si vedou prodejci oděvů, obuví a kožených výrobků (43,5 %).
Růst maloobchodních tržeb v České republice byl za první čtvrtletí osmý nejvyšší mezi státy EU. Tržby se u nás ve srovnání s unijním průměrem (2,8 %) zvyšovaly téměř dvojnásobným tempem. Na Slovensku tržby vzrostly jen o 1,1 %
Zdroj: ČSÚ