Podle zprávy Českého statistického úřadu se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) po očištění o sezónní vlivy v březnu 2012 meziměsíčně reálně zvýšily o 0,4 % a meziročně očištěné o pracovní dny vzrostly o 1,5 %. Sezónně neočištěné tržby se snížily o 0,3 % při nižším počtu pracovních dní (-1).
Nejvíce rostly tržby specializovaných prodejen počítačových a komunikačních zařízení (o 12,5 %), oděvů a obuvi (o 10,7 %) a výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 6,3 %).
Mírnější růst zaznamenal prodej výrobků pro domácnost (o 1,9 %), prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 1,1 %) a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 0,7 %).nPokles zaznamenal prodej v nespecializovaných i specializovaných prodejnách potravin (o 2,1 %, resp. o 1,8 %).
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 101,7 %. Nejvíce se snížily ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením.
Za celé 1. čtvrtletí 2012 se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) zvýšily reálně meziročně o 0,9 %.
Zdroj: Eurostat, ČSÚ
Tržby v ICT službách klesají
V informačních a komunikačních činnostech pokračoval pokles tržeb započatý ve 2. čtvrtletí 2011. Nyní se příjmy snížily o 0,4 %. Celkový pokles ovlivnily zejména nižší tržby v telekomunikačních činnostech (o 4,1 %), vydavatelských činnostech (o 5,1 %) a informačních činnostech (o 8,6 %), které zahrnují např. činnosti tiskových kanceláří, činnosti související s webovými portály a se zpracováním dat a hostingem. Snížení tržeb zaznamenal také filmový a hudební průmysl (o 6,1 %).
Růst tržeb vykázaly pouze činnosti v oblasti informačních technologií (o 6,2 %) a tvorba programů a vysílání (o 20,0 %).
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webu Eurostatu.
Zdroj: ČSÚ, Eurostat