Více než 3,4 mil. Čechů v roce 2014 nakoupilo přes internet. To je o pět procentních bodů více než loni, kdy na internetu nakoupilo 34 % populace.
Nakupování se těší větší oblibě zejména u mladších a středních věkových skupin. Pro internetové obchody jsou však stále nejzajímavější skupinou nakupujících ženy na rodičovské dovolené. Těch se nakupování prostřednictvím internetu věnuje zhruba 64 %, avšak nepořizují příliš elektroniku a výpočetní techniku. Tu kupují obvykle muži.
Celkem elektroniku vč. mobilních telefonů přes internet v posledním roce nakoupilo 27 % Čechů, bílou techniku pak 14 %.
Za zboží nakoupené přes internet zaplatila více než pětina Čechů (54 %) elektronicky (platební kartou, peněženkou nebo převodem). Při internetových nákupech lidé stále preferují spíše bankovní převod z prostředí internetového bankovnictví před online platbou debetní nebo kreditní kartou, uvádí ČSÚ.
Při osobním odběru zboží platilo hotově 28 % osob, resp. 71 % těch, kteří nakoupili přes internet.
Ze zahraničí za poslední rok objednal zboží nebo služby asi pětina nakupujících. Výrazně častěji navíc Češi nakupují zboží evropské provenience.
Zdroj: ČSÚ