Podle ČSÚ se po očištění o sezónní vlivy tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v lednu reálně meziměsíčně zvýšily o 0,4 %; meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní klesly o 0,5 %, stejný pokles zaznamenaly tržby bez očištění.
Nejdynamičtěji rostly tržby za prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 23,7 %). K celkovému růstu přispěl také vyšší prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 4,6 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 4,5 %) a oděvů a obuvi (o 1,4 %).
Mezi veškerým zbožím došlu v v sortimentu počítačového a komunikačního zařízení k nejvýraznějšímu poklesu cen.
Maloobchod na Slovensku
Tržby za vlastní výkony a zboží v informačních a komunikačních činnostech se na Slovensku meziměsíčně snížily o 3,3 %, uvádí ŠÚSR. Tržby ve výrobě počítačových, elektronických a optických výrobků na Slovensku klesly o 23,5 %.
V informačních a komunikačních činnostech tržby po čtyřech měsících meziročního růstu klesly. V porovnání s lednem 2011 se snížily o 3,1 %. V telekomunikacích tržby klesly o 11,3 %.
Naopak tržby rostly v informačních službách (o 49 %) a v počítačovém programování (0,4 %).
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na webu Eurostatu.
Zdroj: Český statistický úřad, Štatistický úrad SR